„Pentru prima oară în istorie vei vedea nu una, nu două, ci trei maşini Ford complet noi pentru anul 1960”, spunea la acea dată Henry Ford.
În prezent trăim în lumea visată de Henry Ford. Una în care drumurile sunt pline de automobile personale. Însă visul lui Ford s-a transformat încetul cu încetul într-un coșmar în ultimele decenii. Numărul tot mai mare de mașini aflate în circulație a început să provoace ambuteiaje și poluare în marile orașe.
Tinerii au devenit astfel adepții unui transport mai curat și, de multe ori, mai practic. Se duc la serviciu sau la școală cu bicicletele sau aleg să circule cu metroul sau autobuzul.
Acest fenomen provocat de supra-aglomerarea traficului ar putea provoca o stagnare sau chiar o scădere a vânzărilor de automobile. Iar în Statele Unite, proporția tinerilor care au un carnet de conducere a scăzut de la 87% în anii 80 la mai puțin de 70% în prezent, arată un studiu al Universității din Michigan, citat de Bloomberg.
Scăderea acestui procent este compensată de creșterea populației, însă devine clar faptul că tot mai multe persoane consideră inutilă o mașină personală.
Însă, dacă anul trecut au vândut 80 de milioane de mașini, companiile auto speră să ajungă până în 2016 la un ritm anual de vânzări de 120 de milioane de mașini. Sunt sigure că, în viitorul apropiat, creșterea vânzărilor va fi susținută tot mai mult de piața chineză.
Însă, traficul a devenit deja un coșmar și în marile orașe din China. Și tocmai pentru piața chineză General Motors a conceput EN-V, o maşinuţă cu două locuri capabilă să se strecoare prin ambuteiaje. Astfel de inovaţii ar putea fi obligatorii pentru companiile auto care vor să îşi menţină vânzările şi în viitor, chiar dacă acest tip de maşină ucide ideea de eleganţă.