Principiul este aplicat la mingile de golf şi ajută la deplasarea pe o distanţă mai mare. Mingea de la campionatul mondial din Brazilia a fost construită tot cu o suprafaţă texturată pentru a reduce frecarea cu aerul şi a-i oferi stabilitate. Modelul a fost copiat şi în ciclismul de performanţă. Zipp, un producător de roţi de biciclete, a introdus aceeaşi textură a materialului ca la mingile de golf pentru aerodinamică sporită.
Suprafaţa neregulată a mingii de golf reduce frecarea cu aerul. Practic menţine fluxul de aer aproape de suprafaţă şi generează mai puţine turbulenţe în spatele obiectului, turbulenţe responsabile de încetinirea obiectului.
Şi dacă principiile sunt cunoscute atunci de ce metoda nu a fost aplicată până acum în industria auto? Motivul este cât se poate de serios- aceste avantaje sunt valabile până la o anumită viteză. Pentru deplasarea foarte rapidă, aşa cum se întâmplă cu o maşină pe autostradă, efectele sunt inversate- suprafaţa texturată acţionează ca o frână.
Soluţia ar fi transformarea şi exact asemenea materiale dezvoltă Institutul de Tehnologie din Massachusetts. Sunt materiale care își schimbă suprafața. Au un exterior dur care acoperă un interior mai moale. Când presiunea din interior este redusă, învelişul exterior se contractă şi capătă textura unei mingi de golf. Iar pe caroseria unei maşini schimbarea se poate face prin apăsarea unui buton sau chiar automat, în funcţie de viteză.
Suprafaţa ca cea a unei mingi de golf reduce sensibil frecarea cu aerul ceea ce, în final, rezultă o economie de carburant la viteze reduse, de oraş.