Volkswagen are BlueMotion, iar marii rivali de la BMW impresionează de mai mulți ani prin tehnologia Efficient Dynamics. În aceste condiții, cei de la Audi nu puteau sta cu mâinile în sân, așa că și-au dezvoltat propria filosofie de reducere a consumului de carburant.
Materializarea a venit încă de anul trecut prin prezentarea tehnologiei Ultra care a intrat în echiparea lui Audi A3. Acesta a devenit, astfel, cel mai economic model din întreaga istorie a celor de la Ingolstadt. Cum succesul a fost peste așteptări, iar A3 Ultra are în prezent un consum de numai 3,2 litri la suta de kilometri, oficialii mărcii în patru cercuri au decis extinderea tehnologiei la cele mai importante vehicule din gamă.
Este vorba de A4, A5 și A6. Toate urmează să primească acum din standard un sistem Start-Stop. Tot pentru eficientizarea consumului, cutia de viteze manuală va avea rapoarte mai lungi, în timp ce roțile vor fi echipate cu anvelope ce dezvoltă rezistență redusă la rulare. În plus, garda la sol a celor trei mașini va fi ceva mai lăsată pentru sporirea coeficientului aerodinamic.
A4 Ultra și A4 Avant Ultra vor fi disponibile împreună cu dieselul de doi litri. Acesta va oferi două variante diferite de putere, 136 respectiv 163 de cai, ceea ce se traduce printr-un consum situat între 3,9 litri și 4,2 litri la suta de kilometri.
Modelele A5 Ultra vor fi coupe și Sportback. Acesta va avea sub capotă doar versiunea de 163 de cai a dieselului de doi litri, care le promite 4,2 litri la suta de kilometri.
În ceea ce le privește pe A6 și A6 Avant în versiunea Ultra, acestea vor beneficia de o versiune mai puternică a aceluiași propulsor TDI de doi litri, capabilă să dezvolte 190 de cai la un consum de 4,4 litri, cu mențiunea că aici motorul este cuplat unei transmisii automate cu șapte rapoarte.
Pentru cele mai tari noutăți, teste și reportaje auto, moto și chiar velo, urmăriți în fiecare sâmbătă, de la ora 10:30, emisiunea „La Volan”.