În prezent, unul din patru modele vândute de producătorul bavarez este echipat cu o tracțiune integrală de acest tip. Iar România stă și mai bine la acest capitol: peste trei sferturi dintre modelele comercializate în țară sunt prevăzute cu xDrive, asta grație pasiunii evidente a românilor pentru SUV-urile X5 și X6.
La această oră, constructorul din Munchen oferă sistemul pe nu mai puțin de 53 de modele din gama sa. Primul SUV care a primit noua generație de tracțiune integrală permanentă a fost X5, în 1999. Acum, ultima versiune a sistemului presupune un diferențial central cu ambreiaj multidisc, controlat electronic și conectat în permanență la sistemul de control al stabilității.
Mai concret, înainte ca roțile să patineze, sistemul de tracțiune depistează de la început orice tendință de de subvirare sau supravirare și aduce imediat mașina pe rasa corectă. În cazul modelelor X1 si X3, tracțiunea poate fi comandată cu un sistem de control al performanței, care poate distribui tot cuplul pe puntea din spate, în timp ce roțile de la exterior pot prim putere suplimentară pentru imbunătățirea comportamentului pe viraje.