SCAUNUL PORSCHE
Începem însă cu o pauză. Că așa îi place românului, să se hodinească puțin după osteneala săptămânală. Și scaunul ăsta Porsche a picat la țanc. Nu știu ce scaun aveți voi la birou, dar al meu îmi dă niște dureri de spate… Așa că de vreo două zile visez la minunăția asta germană. Desenat de Porsche Design, scaunul de birou este de fapt scaunul sport pe care îl găsim pe modelele Porsche 911 GT3 RS sau Carrera GTS. Adaptat la nevoile unei personae care petrece mult timp la birou, scaunul Porsche poate fi reglat electric, pentru că are o baterie reîncărcabilă. Așa că o să mai aveți ceva de băgat în priză, pe lângă telefon, ceas intelligent și așa mai departe. Cum era și normal, scaunul vine îmbrăcat în alcantara și piele, cusături cu ață roșie, logo-ul Porsche imprimat pe tetieră. Toate acestea pentru o experiență premium. Iar o experiență premium nu este niciodată ieftină. 6000 de euro costă plăcerea de a-ți odihni oasele în scaunul Porsche.
RALIUL SIBIULUI
Săptămâna aceasta, cei care ne-au urmărit pe pagina de Facebook La Volan, au văzut că am tot anunțat începerea celei mai frumoase etape de raliu din Campionatul României. Simone Tempestini, Bogdan Marișca, Gergo Szabo și Dan Gârtofan își măsoară puterile chiar acum pe probele din Raliul Sibiului. După ce anul trecut i-am văzut la lucru pe virajele de pe Transfăgărășan, anul acesta organizatorii au ales virajele de pe TransAlpina.
AUDI A3 FACELIFT
Audi nu știa cum să facă să revină la celebra Matrioșcă care a consacrat brandul. Adică acel design uniform, regăsit pe toate modelele din gamă. Așa că s-a apucat să monteze farurile și grila noului Audi A4 și pe fratele mai mic, Audi A3. N-a iertat nici o variantă de caroserie a modelului compact: hatchback, coupe, sedan și cabrio. Toate au fost aliniate acum la filosofia de design cu faruri de tip boomerang, ce pot fi echipate cu xenon sau LED. Matrioșca are însă și părțile ei bune. Spre exemplu, la interior găsim acum Virtual Cockpit, adică ecranul acela de 12 inch care înlocuiește ceasurile de bord clasice cu imagini senzaționale. Nu lipsesc nici noile tehnologii de siguranță, cum ar fi detectarea pietonilor. Pentru cei care sperau ca virusul motoarelor mici apărute la Volksagen să nu se ia și la Audi, avem vești proaste. După Audi A1 și noul Audi A3 facelift are parte de un motor de un litru turbo. Din fericire, el oferă 115 cai putere. Pentru cei care vor un benzinar mai vânjos există și o unitate de 2.0 litri și 190 de cai putere. Iar dacă vă ține buzunarul și inima, aveți la dispoziție un S3 facelift cu tot ce trebuie: 310 cai putere, cutie S-Tronic și tracțiune integral Quattro. Ca să fie pace.
NISSAN GT-R DRIFT
Nissan este unul dintre constructorii cu pedigree atunci când vine vorba de experiență în off-road. Culmea, Nissan este și unul dintre constructorii cu pedigree atunci când vine vorba despre performanță pe circuit. Oscilând mereu între cele două extreme, astăzi o vom alege pe a doua. Pentru că Nissan a dovedit încă o dată că se poate ridica la înălțimea vechilor sale mașini. Actualul Nissan GT-R, modificat ușor pentru a ajunge pe la aproximativ 1300 de cai putere, a reușit un nou record mondial. Este vorba despre cel mai rapid drift din istorie. A fost nevoie de pista unui aeroport din Dubai și de talentul pilotului japonez Masato Kawabata, cel mai bun nume din Campionatul Japonez de Drift. Nissan-ul GT-R a reușit să intre în derapaj controlat la o viteză de… ATENȚIE 305 km/h.
SMART FORTWO OFF-ROAD
Am păstrat pentru final joaca în noroi. Ne suflecăm mânecile, căutăm cizmele de cauciuc și mergem pe cocaluri alături de Smart Fortwo. Da, cum ați auzit. Smart Fortwo poate ajunge și în teren accidentat dacă folosește o suspensie înălțată și niște anvelope speciale. Un ucrainian a făcut experimentul și se pare că i-a ieșit... I-a ieșit o rachetă gata să iasă din orice situație dificilă.