Cererea tot mai mare a noilor modele MINI cu trei și cu cinci uși obligă BMW Group, proprietarul mărcii britanice, la modificări în ceea ce privește fluxul de producție.
Astfel, pentru a putea satisface toate comenzile, producătorul auto se vede nevoit să ajusteze producția de la uzina din Oxford, acolo unde sunt produse aceste modele.
Sacrificate, vor fi două modele sport - MINI Coupe și MINI Roadster, ambele fiind versiuni cu două locuri. Acestea își vor încheia cariera treptat, conform unui program stabilit în funcție de necesitățile companiei.
Ultima generație a lui MINI Coupe a fost lansat în anul 2011 la Salonul Auto de la Frankfurt, dar a avut premiera mondială cu puțin timp înainte, în cursa de 24 de ore de la Nurburgring.
Automobilul a avut o participare reușită la celebra provocare de anduranță, scoțând în evidență nu doar calitățile sportive, ci și fiabilitatea acestui model cu două locuri. Coupe-ul oferă o experiență specială, asigurată prin reglajul specific al suspensiei, centrul coborât de greutate și spoilerul spate care se extinde la viteze ridicate.
La rândul său, MINI Roadster a reprezentat, de asemenea, ceva aparte pentru marca britanică. A fost primul model decapotabil cu două locuri din istoria mărcii, dotat cu acoperiș textil care se poate deschide foarte repede, fie manual, fie semiautomat.
Uzina MINI din Oxford va continua să producă totuși mașini care garantează plăcerea condusului unei decapotabile. Acestea sunt MINI Cabriolet, disponibil cu cinci variante de motorizare și MINI John Cooper Works Cabriolet, varianta mai sportivă a modelului.
Pentru a afla mai multe informații din lumea auto, urmăriți în fiecare sâmbătă, de la ora 10:30, emisiunea „La Volan", prezentată de Ana Cristina Călin.