Prima generație Chrysler 200 a fost una modestă, cu o durată de viață de doar patru ani. Unii europeni s-ar putea s-o cunoască drept Lancia Flavia, denumire sub care a fost vândută, fără prea mult succes, pe Bătrânul Contient. Modelul a fost retras din Europa după nici un an și jumătate petrecut în showroomuri.
Cea de a doua generație are un design foarte reușit și arată bine aproape din orice unghi. E important de spus că 200 e modelul pe care își fac debutul noua grilă și noua siglă Chrysler. Stopurile LED sunt dotare standard, dar luminile de zi cu aceeași tehnologie, nu.
La interior se vede imediat că aceasta este o marcă obișnuită cu modele premium. Bordul și consola centrală arată foarte bine. Volanul nu prea ne impresionează, mai ales că e plin de butoane. Primul lucru pe care îl remarci însă este imensul ecran tactil, de 8,4 inci, cel mai mare din clasă. E doar dotare opțională, din păcate, Chrysler 200 fiind disponibil și cu un ecran de 5 inci.
Cel de-al doilea lucru pe care îl remarci iarăși este o premieră pe segment. Este vorba despre rotița care ține locul schimbătorului de viteze și care este conectată la o transmisie automată în nouă trepte. Ajutat de această cutie, Chrysler 200 a înregistrat - în laborator - un consum excelent de 6,7 litri extraurban. Excelent, pentru că sub capota variantei de bază se află totuși un benzinar de 2,4 litri și 184 de cai putere. Dacă nu vă ajunge, există și un V6 de 3,6 litri și 295 de cai putere. Și mai există, opțional, padele poziționate în spatele volanului pentru schimbarea treptelor.
Din tehnologia disponibilă mai remarcăm un ecran color, de cinci sau șapte inci, poziționat între turometru și vitezometru, sistem de navigație cu comandă vocală, posibilitatea de a asculta posturi de radio de pe internet, cu ajutorul unui telefon, sistem de frânare automată la orice viteză, alertă la părăsirea benzii de mers, asistare la parcare, frână de parcare electronică și toți senzorii și camerele la care v-ați aștepta pe un automobil din 2014.
Chrysler 200 mai vine cu o noutate - tracțiune integrală. Noutate pentru acest model, nu pentru segment, bineînțeles, dar americanii se laudă că sistemul lor e cel mai bun. Atunci când nu e nevoie de ea, puntea motoare spate este decuplată automat.
Chrysler 200 este construit în Michigan, Statele Unite, iar în America de Nord vine în patru niveluri de echipare: LX, Limited, 200S și 200C. Prețul de pornire, pe același continent, este de doar 22.695 de dolari, adică puțin peste 16.000 de euro. Mai mult, echiparea de top costă sub 20.000 de euro.
Pentru cele mai tari noutăți, teste și reportaje auto, moto și chiar velo, urmăriți în fiecare sâmbătă, de la ora 10:30, emisiunea „La Volan”.