Japonia ordonă Mitsubishi să oprească vânzarea altor 8 modele
Data actualizării: Data publicării:
Ministerul japonez al Transporturilor a ordonat marţi Mitsubishi Motors să oprească vânzarea pe piaţa internă a opt modele de automobile, după ce a constatat în urma unei investigaţii că producătorul auto a subestimat consumul de carburant, acesta fiind al doilea ordin de acest tip din ultimele luni, relatează Reuters, citată de News.ro.
Investigaţia a scos la iveală că economia de carburant a unor modele între care se află Pajero, Outlander şi SUV-ul RVR este sub nivelul declarat în cataloagele de vânzări.
Rezultatul investigaţiei se adaugă cazului din primăvară al vehiculelor mini ale Mitsubishi, la care datele au fost falsificate.
„Investigaţia a confirmat că economia de carburant pentru trei modele este cu până la 8,8% mai mică faţă de nivelul declarat, iar în medie cu 4,2%”, se arată într-un comunicat al ministerului.
Instituţia a interzis companiei să comercialize vehiculele respective până când nu va declara date corecte, proces care ar putea dura câteva săptămâni.
Anunţul ar putea provoca un nou declin al vânzărilor Mitsubishi, după ce compania a oprit comercializarea a patru modele mini în perioada aprilie-iunie.
Rezultatele financiare ale Mitsubishi ar putea fi afectate şi de posibilele compensaţii pe care ar putea fi nevoită să le plătească, legate de cele opt modele.
Al şaselea mare producător auto japonez încearcă să îşi revină după scandalul izbucnit în aprilie, care a inclus şi două modele mini fabricate pentru Nissan Motor.
O investigaţie internă a companiei a scos la iveală comunicarea proastă, guvernanţa slabă şi presiunile asupra inginerilor.
Compania anticipează pentru acest an pierderi de 1,14 miliarde de dolari, provocate de o pierdere excepţională de 150 miliarde de yeni (1,47 miliarde dolari).
În anul financiar care se va încheia în martie, Mitsubishi anticipează scăderea aproape la jumătate a vânzărilor pe piaţa japoneză.
Japonia este a cincea mare piaţă pentru Mitsubishi, în urma unor pieţe între care Asia (excluzând Japonia), Europa şi alte regiuni.
În anul fiscal 2015/2016, piaţa japoneză a generat 10% din vânzările Mitsubishi.