Deşi cererea a fost aproape dublă, doar 499 de clienţi, selectaţi pe sprânceană, vor primi anul viitor modelul LaFerrari, pentru care au plătit un milion de euro.
Cel mai nou şi spectaculos model Ferrari este un hibrid cu motor V12 de aproape 1.000 de cai-putere. LaFerrari ajunge la 100 de kilometri pe oră în mai puţin de 3 secunde, iar cele 499 de exemplare produse s-au epuizat în doar câteva luni. Indiferent de avere, puţini dintre bogaţii lumii s-au aflat pe lista viitorilor proprietari de LaFerrari.
Ion Ţiriac recunoaşte că este unul dintre ei.
„Am fost fericitul ales ca să pot să cumpăr faimosul LaFerrari care o să iasă anul viitor”, a afirmat Ion Ţiriac, om de afaceri.
Ion Ţiriac, unul dintre cei mai bogaţi români, este şi unul dintre cei mai mari colecţionari auto din lume.
„Se pare că e investiţia cea mai bănoasă care s-a făcut în ultimii 10 ani. Ceea ce cumpărai acum 10 ani cu 10 lei astăzi cumperi cu 1.000”, a mai spus Ion Ţiriac.
Aşa se face că ceea ce pentru unii e doar o cheltuială uriaşă, pentru alţii e o investiţie profitabilă.
„Maşinile de lux Ferrari au reprezentat în ultimii zece ani a doua investiţie ca şi return. Aurul s-a apreciat în zece ani cu 404%, iar maşinile Ferrari s-au apreciat cu 397%”, a declarat Ion Bazac, reprezentantul Ferrari în România.
Chiar şi aşa, Ion Ţiriac recunoaşte că nu ar da oricât pe o maşină. Un Ferrari 250 GTO din 1963 a devenit în octombrie cel mai scump automobil din lume cumpărat la licitaţie.
Omul de afaceri şi-a deschis la Bucureşti prima colecţie auto privată din România. Din cele 250 de maşini pe care le deţine Ion Ţiriac, peste 60 dintre ele pot fi admirate la galeria din Otopeni.