Pe străzile din România sunt acum mai puţin de 50 de maşini electrice şi cu motor hibrid, şi doar 2 borne publice de alimentare: una în Bucureşti, în parcarea subterană de la Universitate, şi alta în Braşov. În schimb, compania care montează aceste borne spune că a instalat deja 50 de staţii electrice în sediile firmelor care şi-au cumpărat maşini electrice.
Costul mare al acestei maşini este compensat de un consum foarte mic. Cu 10 lei, cât costă un plin de baterie, puteţi călători aproximativ 150 de kilometri.
O astfel de maşină costă 24.000 de euro, însă statul acordă o reducere de 2600 de euro începând de luna trecută pentru cei care îşi cumpără maşini nepoluante.
La salonul auto de la Frankfurt, constructorii germani mizează pe aceste modele care funcţionează pe bază de curent electric. BMW aduce la salon un model electric de lux, care poate atinge 100 de kilometri în doar 4,5 secunde, iar cel mai mare producător auto european, Volkswagen, vine la Frankfurt cu o variantă electrică a modelului Golf.
„În acest moment, avem în portofoliul nostru maşina electrică SLS, o dubiţă cu motor electric şi am anunţat în cadrul acestui salon maşina electrică de Clasă B”, a explicat Dieter Zetsche, manager Daimler.
Efervescenţa lansărilor de noi modele electrice şi hibrid nu se traduce deocamdată şi printr-un succes comercial. Preţurile pleacă de la 16.000 de euro şi ajung până la 86.000 de euro. În România sunt disponibile 14 modele electrice şi hibrid în acest moment.