Aproape o sută de mii români şi-au făcut cadou o maşină nouă la finalul anului trecut. Numărul autoturismelor înmatriculate în decembrie a fost cu aproape 9 % mai mare decât în aceeaşi perioadă din 2015. Dacia, Skoda şi Ford s-au menţinut în topul preferinţelor, dar nu au lipsit nici automobilele de lux, maşini de sute de mii de euro cu dotări de 5 stele.
Bolizii exclusivişti au părăsit showroom-urile dealerilor auto din România şi au ajuns în garajele celor cu dare de mână. Dealerii Masserati au vândut 21 de modele, cu două mai mult decât în 2015. Pe plus au fost şi cei de la Bentley. 16 astfel de limuzine au fost cumpărate în luna cadourilor.
Cine a avut un buget mai modest s-a mulţumit cu o Dacia sau cu un Volkswagen.
„Cred ca în primul rând vorbim despre finanțe. Românii adoră să cumpere mașini acceptabile, abordabile. Prin urmare, Dacia este cea mai bună soluție. Ai noștri se gândesc și că mașinile germane sunt în continuare cele mai bune”, spune Bogdan Mirică, jurnalist auto.
Automobilele Ford fabricate la Craiova au câştigat şi ele teren. Vânzările lunii decembrie le-au depăşit cu aproape 19 procente pe cele din aceeași perioadă din 2015. În premieră, românii au privit şi spre maşinile nepoluante. 30 de autoturisme electrice au fost înmatriculate luna trecută. Tesla, Renault şi BMW au reuşit să-şi ridice cota vânzărilor.
„Ne-a ajutat programul guvernamental de vânzare de mașini electrice. În valori absolute nu e nimic spectaculos, dar față de anii trecuți avem o creștere de aproape trei ori”, spune reprezentantul unui dealer auto.
România este totuşi încă departe de planurile ambiţioase ale marilor companii auto privind înlocuirea maşinilor convenţionale cu cele electrice. Asta şi din cauza reţelei de alimentare precare. În Bucureşti doar 50 de staţii electrice pot servi alimentării maşinilor de acest gen.