Analiştii cred că pierderile de la bursă ar putea fi mai mari decât eventualele amenzi pe care le-ar primi producătorul german.
„Nimeni nu poate spune cât de mari vor fi pierderile pentru Volkswagen, cât de mult va fi afectată reputaţia uneia dintre cele mai importante mărci din lumea industială. Păcătoşii de azi nu pot fi sfinţii de mâine. Indiferent cine a fost implicat, oricine a ştiut despre acest lucru, acele persoane trebuie să demisioneze”, a apreciat analistul economic Robert Halver.
Surse ecologiste au declarat pentru publicaţia Die Welt că guvernul german ar fi ştiut că Volkswagen „păcălea” testele legate de emisia de noxe. Iar acuzaţii asemănătoare au fost lansate, recent, de Partidul Verzilor.
„Acuzaţiile aduse de Partidul Verzilor sunt false şi nepotrivite. Încercăm să facem lumină în acest caz, fiindcă trebuie să existe transparenţă”, a declarat Alexander Dobrindt, ministrul german al Transporturilor.
În ultimii ani, vehiculele alimentate cu motorină au ajuns la 20% din vânzările producătorului german. După ce s-a descoperit că Volkswagen folosea un soft ca să înşele testele de emisii pentru motoarele Diesel, reacţii au venit inclusiv din partea Naţiunilor Unite.
„Rapoartele care spun că o companie a indus în eroare în chestiuni legate de emisiile a peste 11 milioane de vehicule Diesel este extrem de îngrijorător. Cred că industria auto trebuie să fie partener în toate eforturile noastre, aşa cum este sectorul privat, în combaterea schimbărilor climatice”, a spus Stephane Dujarric, purtător de cuvânt al secretarului-general.
Agenţia pentru protecţia mediului din Statele Unite a anunţat că va extinde investigaţiile şi către alte companii auto. Iar Ministerul german al Transporturilor va trimite o echipă la sediul Volkwagen să cerceteze dacă, în Europa, compania respectă legislaţia de mediu.