Într-un grup vor fi mărcile produse în masă - Volkswagen, Skoda şi Seat. Sunt mărcile care aduc grupului grosul vânzărilor, însă producţia trebuie regândită. Se merge cu marje mici de profit, iar Volkswagen ar putea încerca să aducă aceste branduri împreună pentru a putea face economii.
La celalalt capăt al spectrumului sunt mărcile de lux. Ele vor fi grupate în două companii. Una cu Audi, Lamborghini şi Ducatti, iar cealaltă cu Porsche, Bentley şi Bugatti.
A patra divizie va fi formată din mărcile MAN şi Scania, ambele producătoare de vehicule comerciale.
Descentralizarea vine să uşureze luarea deciziilor la Volkswagen. Posturi precum director de vânzări sau de marketing nu vor mai exista la nivel de grup, ci vor fi duse pe fiecare ramură în parte. Se încearcă eficientizarea operaţiunilor.
Aduse sub acelaşi acoperiş, Skoda, Seat și Volkswagen ar fi o divizie cu vânzări de 7,6 milioane de unităţi şi venituri de aproape 120 de miliarde pe an, spun consultanții de la Evercore pe baza datelor financiare din 2014.
Procesul decizional ar fi uşurat, iar Volkswagen ar putea răspunde mai repede la schimbările din piață, însă reorganizarea merge dincolo de schimbarea structurii Volkswagen. E o schimbare de filosofie. Sub conducerea lui Piech, Volkswagen era gândit ca grup în care mărcile individuale au un grad mare de autonomie. Asta a cultivat competiția internă. Acum, unirea unor mărci sub câteva umbrele ar putea crea relații de interdependență. Specialiștii de la Evercore sunt de părere că unele mărci vor suferi puternic. Skoda ar putea fi trasă în spate după ce în ultimii ani a avut performanțe foarte solide pe piaţă.