Pentru noul său model, Maserati a pus în mișcare tot ce avea la dispoziție în curtea proprie. Până și numele l-a scos din cărțile de istorie ale companiei. Sigla Ghibli a stat pe doua mașini, în anii '60-'70 și apoi în anii '90.
Compromisul a fost făcut, însă, cu limite. Italienii nu au dus mașina direct în garajul compactelor, așa cum fac alți producători de mașini de lux. Ghibli este semnificativ mai scurtă decât alte modele Maserati. Platforma folosită este cea de la Quattroporte, pe care constructorul a pus cu nădejde fierăstrăul. A ieșit o berlină menită să lărgească baza de clienți a grupului și care să concureze cu Audi S7, seria 6 de la BMW, Jaguar XF sau clasa E de la Mercedes.
Însă lupta cu competitorii se face în primul rând la preț și, pentru a reduce costurile, Ghibli împrumută de la mărcile din grupul-mamă, Fiat. Motorul, un V 6, vine direct de la Ferrari. Și ca sa demonstreze că schimbările sunt radicale, cei de la Maserati au făcut „sacrilegiul” de a veni și cu o versiune diesel. Motivul e simplu: asta se cere, mai ales în China. Sub capotă va fi un motor de Jeep Grand Cherokee, căruia, pentru a fi fâșneț, i s-au montat turbine derivate din Ferrari.
În istoria sa îndelungată, Maserati a fost într-o continuă luptă pentru supraviețuire, dar situația sa e mai bună odată cu lărgirea grupului Fiat și o colaborare mai strânsă cu Ferrari.
Ghibli, cu un preț de pornire de circa 65.000 de euro și cu vârfuri la 90.000 de euro, ar trebui să fie modelul care să ridice vânzarile Maserati acolo unde vrea grupul-mamă, Fiat, la 50.000 de bucăți în 2015.
Nu e vorba de un salt, ci de o teleportare în altă dimensiune, în condițiile în care vânzările Maserati sunt în jurul a șapte mii de unități pe an. Planul pentru Ghibli este de a avea vânzari de 20.000 de unități pe an. Este un model entry level, care să acomodeze clientul cu marca, să-l facă mândru că e posesorul unui Maserati, care, însă, nu e Quattroporte.