Noul C3 împrumută elemente estetice caracteristice gamei mărcii franceze, iar interiorul și unele soluții tehnologice fac din modelul francez o alternativă cât se poate de interesantă la orice alt model de oraș disponibil în prezent pe piață. Și mai mult decât atât.
Liniile rotunde și clasice ale vechii generații C3 au fost date complet uitării, iar noul model pare rezultanta unei relații între C4 Picasso, C4 Cactus și C1. Cu blocuri optice duble, cele superioare fiind integrate ca extreme ale grilei frontale și cu un look „cross” oferit de spoilerele frontal și posterior care par preluate de la un SUV, noul model al celor de la Citroen se integrează perfect în linia actuală promovată de Citroen pe modelele sale. Portierele sunt protejate de Airbumps, pernele din cauciuc inventate pe C4 Cactus și care au rolul de a proteja caroseria în cazul unor șocuri laterale minore.
La interior Citroen C3 oferă unul dintre cele mai reușite designuri de habitaclu din segmentul mic al anului 2016. Dominat de linii orizontale și de puncte focale cu colțuri rotunjite, așa cum sunt aeratoarele de interior sau ramele comenzilor de pe volan, Citroen C3 mizează pe o simplitate sofisticată care va atrage foarte mulți clienți până acum neinteresați de modelul francez. Conform mărcii franceze, C3 oferă patru combinații estetice de interior. Scaunele oferă perne din spumă cu memorie pentru un confort suplimentar la drum lung. Portbagajul vine cu 300 de litri, o valoare medie în segment.
La noul model există un element regăsit în premieră pe o mașină de serie: o cameră auto de bord integrată în oglinda retrovizoare care filmează non stop ceea ce se întâmplă în față. În caz de accident, spun cei de la Citroen, camera va înregistra automat ceea ce s-a întâmplat cu 30 de secunde înainte și la un minut după împact. În plus, camera poate face fotografii sau poate filma, fișierele urmând să fie salvate în cloud sau trimise foarte ușor pe rețelele sociale cu ajutorul unei aplicații dedicate.
La nivelul motorizărilor, best-seller-ul francez oferă trei motorizări pe benzină: un propulsor cu 3 cilindri de 1.0 litru care dezvoltă 68 CP și unul de 1.2 litri care dezvoltă fie 82, fie 110 CP. Există și două motoare diesel: 75 și 100 de cai putere, ambele cu Start-Stop. Motorizările vor fi disponibile în prima fază exclusiv cu transmisii manuale, o cutie automată cu șase trepte urmând să îmbunătățească oferta francezilor după lansare.