FOTO | Noul Opel Insignia Grand Sport, imagini și informații oficiale
Opel Insignia ajunge la a doua generație. Primele imagini și informații oficiale dezvăluie o mașină care-și păstrează tenta familială, dar vine cu o alură mai sportivă și cu un pachet tehnologic generos. Modelul german de segment D își modifică în mod oficial numele odată cu apariția noii generații, trecând de la Insignia la Insignia Grand Sport.
O primă privire asupra următoarei generații a modelului vârf de lance al mărcii Opel este suficientă pentru a vă da seama de ce autovehiculul se ridică la înălțimea numelui său. După succesul înregistrat de prima generație a modelului Insignia, Mașina Anului 2009, care a înregistrat deja vânzări de 900.000 de unități, noul Insignia Grand Sport se bazează pe o arhitectură complet nouă.
Ampatamentul a fost mărit cu 92 mm, asigurând un spațiu mult mai mare în interior, în special pentru pasagerii din spate. În plus, aceasta le-a permis designerilor să-i confere noului Insignia Grand Sport proporții atletice impresionante și o apariție demnă de un model vârf de lance: cu un aspect mai lung și mai coborât, autovehiculul are silueta subțire, suplă a unui coupé și postura îndrăzneață a autovehiculelor din clasele superioare. La acestea se adaugă cele mai bune caracteristici aerodinamice din clasa sa și un coeficient aerodinamic de numai 0,26.
La interior, noul Insignia Grand Sport îl va răsfăța pe șofer și cu o planșă de bord elegantă și cu o poziție de ședere cu 3 cm mai coborâtă, pentru o experiență de conducere mai directă și mai pasionantă.
Designul optimizat și utilizarea unor materiale ușoare au permis reducerea greutății cu până la 175 kg, sporind astfel precizia și agilitatea în timpul conducerii. Noile dotări de înaltă tehnologie, cum ar fi sistemul de tracțiune integrală cu vectorizarea cuplului – cel mai sofisticat sistem din acest segment - sau noua transmisie automată cu opt trepte de viteză le permit șoferilor să-și exploateze la maximum calitățile.
Deși lungimea sa nu a crescut foarte mult (4897 mm) în comparație cu modelul anterior, doar greutatea caroseriei goale a fost redusă cu 60 kg. În total, noua generație cântărește cu până la 175 kg mai puțin față de modelul anterior. Deși, conform noii arhitecturi, ampatamentul a fost mărit cu 92 mm, consolele față și spate au fost reduse semnificativ, iar ecartamentul mărit cu 11 mm. Astfel, proporțiile modelului Insignia Grand Sport seamănă mai degrabă cu cele ale autovehiculelor cu tracțiune pe puntea spate din clasele superioare. Linia impetuoasă a plafonului, coborâtă cu 29 mm, sporește dramatismul designului modelului Insignia: acesta are silueta atletică și elegantă a unui coupé.
Grila proeminentă a radiatorului și farurile subțiri inspirate în mod direct de Monza Concept asigură o postură lată a părții din față și un aspect îndrăzneț. Grila este mai coborâtă față de modelul anterior și scoate în evidență postura robustă a autovehiculului.
Pasagerii din spate beneficiază din plin de noul design și de proporțiile regândite. Ampatamentul mărit și un design complet nou le oferă cu 32 mm mai mult spațiu la nivelul șoldurilor, cu 25 mm mai mult spațiu în zona umerilor și genunchilor și cu 8 mm mai mult spațiu în zona capului. Și volumul portbagajului este unul impresionant: între 490 l și 1.450 l. Postul de conducere este complet orientat către șofer, care are o poziție de ședere cu 3 cm mai coborâtă față de modelul anterior, fiind astfel mai bine integrat în autovehicul și beneficiind de o experiență de conducere mai sportivă, mai antrenantă și mai intensă.
Noul sistem inteligent de tracțiune integrală cu vectorizarea cuplului din dotarea modelului Insignia este cel mai sofisticat din clasa sa. Acesta este combinat cu o suspensie spate cu cinci brațe, de înaltă tehnologie, complet nouă. Două ambreiaje multi-disc electronice ale sistemului de tracțiune integrală înlocuiesc obișnuitul diferențial pe puntea spate, asigurând o transmitere mult mai precisă a puterii motorului către fiecare roată din spate, indiferent dacă drumurile sunt umede sau acoperite cu pietriș, gheață sau zăpadă. La deplasarea în viraje, un cuplu suplimentar este transmis roții spate din exteriorul virajului, reducând sesizabil efectul de subvirare și asigurând un control mai precis. Sistemul reacționează într-o fracțiune de secundă la apăsarea pedalei de accelerație, autovehiculul fiind mai stabil și mai ușor de virat în orice situație.
Printre celelalte sisteme de asistență pentru șofer se numără:
afișajul pe parbriz: informațiile referitoare la viteză, indicatoarele rutiere, viteza setată pentru limitatorul de viteză sau instrucțiunile de navigație sunt proiectate pe parbriz, în câmpul vizual al șoferului, permițându-i să se concentreze doar la situațiile din trafic.
camera video de 360°, care constă din patru camere individuale amplasate pe fiecare parte a autovehiculului. Aceasta asigură o perspectivă panoramică, la 360°, facilitând manevrele de parcare.
tempomatul adaptiv (ACC) măsoară distanța față de autovehiculul din față și adaptează viteza în consecință. ACC va iniția automat o frânare de urgență dacă această distanță scade brusc.
Asistentul pentru menținerea benzii de circulație cu corectare automată a manevrelor și Avertizarea privind părăsirea benzii de circulaţie (LDW). Deplasează ușor volanul (iar LDW emite un avertisment, dacă este necesar) pentru a ajuta șoferul să evite părăsirea accidentală a benzii de circulație.
Avertizarea privind traficul din spate. Sistemul utilizează senzorii radar din bara de protecție spate pentru a detecta obiecte aflate la o distanță de până la 20 m și 90 de grade față de partea stângă sau dreaptă din spate, o funcție foarte utilă la ieșirea cu spatele dintr-un loc de parcare cu vizibilitate limitată.
Noul model vârf de lance al mărcii Opel a fost prezentat în premieră mondială la Salonul Auto de la Geneva.
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News