Informaţia a fost publicată luni de ziarul german Bild, care citează surse apropiate Ford. Mutarea ar urma să aibă loc în anul 2017 şi va afecta aproximativ 1.000 de angajaţi ai fabricii din Köln, potrivit Bild.
Sunt vizaţi în principal salariaţii din schimbul de noapte, care câştigă mai mult decât colegii din celelalte ture.
Ford a înregistrat anul trecut în Europa pierderi de 1,6 miliarde de dolari, faţă de 1,75 miliarde de dolari în 2012, potrivit raportului financiar al grupului.
Piaţa auto europeană a scăzut cu peste 25% începând din 2008, la cel mai redus nivel din ultimii 20 de ani.
Transferul parţial al producţiei modelului Fiesta de la Köln la Craiova este motivat în principal de costurile cu salariile, dar şi cu energia.
Ford produce în prezent la Craiova modelul B-Max şi motoare pe benzină EcoBoost de 1,0 litri şi 1,5 litri, acesta din urmă echipând modele produse în America de Nord şi Asia.
Ford România a anunţat recent că are planificate patru zile fără producţie de automobile în luna februarie, pe fondul cererii scăzute.
Anul trecut, producţia de automobile a fabricii din Craiova a fost oprită pentru aproximativ 35 de zile, în timp ce la motoare producţia a fost sistată timp de şapte zile.