Ford vrea sa îşi reducă agresiv cheltuielile, iar asta se poate reflecta inclusiv asupra fabricilor sale din Europa. Noul director al grupului trasează un plan de economii de 14 miliarde de dolari în următorii cinci ani, bani care vor merge de la sedanuri şi motoare cu ardere internă la SUV-uri, camioane şi, bineînţeles, la maşini electrice şi autonome.
Tranziţia e costisitoare, iar Ford a rămas deja puţin în urmă pe partea de tehnologie. Trebuie să îşi crească marjele de profit pentru a investi în dezvoltare iar asta înseamnă că operaţiunile care produc prea puţini bani fie vor dispărea, fie vor fi regândite. Cei din conducerea Ford spun că se vor uita foarte atent la afacerile pe care le derulează în America Latină şi în Europa, iar acolo unde profiturile sunt slabe ar putea apărea parteneriate cu alte companii.
Teoretic, uzina de la Craiova este în siguranţă - produce ieftin, costurile cu salariile sunt încă mici - dar, mai contează şi ce produce.
Luna trecută s-a renunţat total la modelul B-Max, care a avut vânzări foarte slabe, şi a fost adus în locul lui crossover-ul EcoSport. Numai că nici el nu a performat prea bine până acum.