De la Salonul Auto de la Geneva, Sergio Marchionne le-a transmis celor de la Apple să nu cumva să se apuce de unii singuri să proiecteze o maşină. Şeful Fiat Chrylser a anunţat că gigantul auto pe care îl conduce este deschis unei colaborări care poate fi benefică de ambele părţi. Apple ar sări peste etapa anevoioasă a dezvoltării componentelor autoturismului, iar maşinile Fiat şi Chrysler ar avea calculatoare de bord mai inteligente.
Un mare fan al iPhone-urilor şi iPad-urilor, Sergio Marchionne consideră că industria auto nu ar trebui să fie arogantă cu afacerile din Silicon Valley. Deoarece, în acestă epocă, limbajul pe care îl vorbesc companii precum Apple este mai important în decât abilitatea de a construit o maşină.
Însă cei de la Apple nu se grăbesc deocamdată să colaboreze cu industria auto, în schimb recrutează oameni cu experienţă în proiectarea autoturismelor. Inclusiv de la Tesla, care este dovada vie că o companie tehnologică recent înfiinţată poate produce o maşină fără prea mult ajutor din exterior.
Dar, la început, chiar şi cei de la Tesla au colaborat cu un constructor auto, Lotus. Roadster, prima maşină electrică a companiei lui Elon Musk, este bazat parţial pe modelul britanic Elise. Abia după ce au lucrat împreună cu englezii au reuşit cei de la Tesla să producă popularul Model S.
Surse citate de Reuters spun că Apple încearcă să îşi lanseze maşina într-un timp foarte scurt, în 2020. Va fi în mod sigur un model electric şi, cel mai probabil automobilul va avea şi un şofer automat. Sunt însă şanse mici ca prima maşină Apple să fie lansată atât de repede. Nici măcar o colaborare cu Fiat Chrysler nu garantează atingerea termenului limită.
De cealaltă parte, sub conducerea lui Sergio Marchionne, Fiat Chrylser, grupul auto care a luat naştere în urma fuziunii din 2014, a căutat continuu colaboratori pentru dezvoltarea unor maşini noi. Marchionne a încercat chiar şi o fuziune a companiei sale cu General Motors, însă a fost refuzat.
Acum că maşinile încep să arate tot mai mult ca un dispozitiv electronic pe roţi, Marchionne îşi îndreaptă privirea spre Apple, care nu este singura companie IT interesată de industria auto. Şi Google lucrează la dezvoltarea unor maşini proprii capabile să se conducă singure.