Agenţia pentru Protecţia Mediului (EPA) din Statele Unite a acuzat joi grupul Fiat Chrysler că s-a folosit de un soft ilegal pentru a ascunde emisiile excesive ale unor automobile, acesta fiind rezultatul unei investigaţii care a avut loc în urma izbucnirii scandalului de la Volkswagen, transmite Reuters, citată de News.ro.
Acţiunea EPA afectează 104.000 de camionete şi SUV-uri comercializate în SUA din 2014, circa o şesime faţă de numărul de vehicule implicate în cazul Volkswagen.
Fiat Chrysler ar fi instalat softuri ilegale pe vehicule Jeep Grand Cherokee şi Ram 1500, care le permit să depăşească limitele de emisii admise.
EPA nu a numit softul respectiv drept ”dispozitiv de apărare”, dar afirmă că producătorul auto nu a dezvăluit folosirea acestuia.
Fiat Chrysler susţine că respectă toate cerinţele autorităţilor de reglementare şi că va colabora cu administraţia preşedintelui ales Donald Trump pentru a contesta acuzaţiile.
Acţiunile Fiat Chrysler au scăzut la bursa din New York cu până la 18% în urma informaţiilor, dar au limitat declinul la circa 10% după o conferinţă susţinută de directorul general al grupului, Sergio Marchionne.
Acesta a spus că acest caz este complet diferit de cel al Volkswagen.
Acuzaţiile ar putea duce la amenzi de până la 4,6 miliarde de dolari.
Procurorul general din New York, Eric Schneiderman, a spus că va investiga acuzaţiile EPA aduse Fiat Chrysler, afirmând într-un comunicat că este ”profund îngrijorat” şi că va colabora cu partenerii statali şi federali.
EPA a explicat că a descoperit că Fiat Chrysler se foloseşte de un soft ilegal în timp ce efectua teste detaliate pe alte vehicule diesel, în urma scandalului de la Volkswagen. Potrivit agenţiei, depinde de Fiat Chrysler să demonstreze că softul respectiv nu este un dispozitiv de apărare.
În documentele EPA se arată că sistemul de motorizare diesel al Fiat Chrysler are opt dispozitive de control care modifică emisiile vehiculelor în anumite condiţii, pe care compania nu le-a dezvăluit.
Nu toate aceste sisteme sunt dispozitive de manipulare a emisiilor de tipul celui folosit de Volkwagen, a arătat John German, membru al Consiliului Internaţional pentru Transporturi Nepoluante, organizaţie non-profit din Washington care efectuează analize tehnice şi ştiinţifice. Acest consiliu a jucat uun rol major în expunerea dispozitivelor folosite de Volkswagen.