VW nu exclude discuţii de fuziune cu Fiat Chrysler
Data actualizării: Data publicării:
Directorul general al grupului Volkswagen, Matthias Mueller, a declarat marţi că nu exclude că ar putea discuta cu şeful Fiat Chrysler, Sergio Marchionne, despre o posibilă fuziune între cei doi producători auto, afirmaţia marcând o schimbare de ton a acestuia faţă de producătorul auto italo-american, în contextul declinului profitului mărcii VW în 2016, transmite Reuters.
„Nu exclud o conversaţie”, a spus Mueller, după conferinţa de presă pentru prezentarea rezultatelor anuale ale grupului.
Săptămâna trecută, Mueller a părut că respinge posibilitatea unor discuţii cu Fiat Chrysler (FCA), afirmând că VW are destule probleme legate de închiderea scandalului emisiilor şi transformarea afacerilor.
„Nu suntem pregătiţi să discutăm despre nimic. Nu l-am văzut pe Marchionne de luni de zile”, a declarat Mueller săptămâna trecută, la salonul auto de la Geneva.
Marchionne a promovat de mult timp fuziunile din industria auto, pentru împărţirea costurilor de producţie a unor automobile mai ecologice şi cu o tehnologie mai avansată.
„Ar fi mai de folos dacă Marchionne mi-ar comunica şi mie aceste consideraţii, nu doar vouă”, a spus Mueller.
Preluarea de către grupul francez PSA a diviziei Opel a General Motors lasă FCA într-o poziţie tot mai dificilă în Europa.
FCA are o cotă de doar 7% pe piaţa europeană, iar marja sa operaţională, de 2,5%, este sub cea a majorităţii companiilor concurente, ca şi cheltuielile pentru producerea de automobile mai ecologice şi autonome.
Mueller a refuzat să discute dacă acordul dintre PSA şi Opel ar putea relansa consolidarea în rândul producătorilor auto din Europa şi a spus că Volkswagen va continua dezvoltarea strategică a automobilelor electrice şi a conducerii autonome.
El a mai spus că are încredere în viitorul Volkswagen cu sau fără Marchionne.
Grupul VW a anunţat în februarie că a obţinut un profit operaţional record în 2016, excluzând elementele excepţionale, susţinut de performanţele Porsche şi redresarea diviziei de camioane Scania.
Marţi, grupul a anunţat că profitul operaţional al mărcii Volkswagen a scăzut în 2016 cu 10%, la 1,9 miliarde de euro, iar marja de profit a coborât la 1,8%, de la 2% în 2015.
Mueller a reiterat estimările unei creşteri de 4% a veniturilor din vânzările grupului în acest an şi o marjă de profit de 6-7%, faţă de 6,7% în 2016, el considerând că Volkswagen poate suporta costurile scandalului emisiilor.
Şeful grupului VW a primit salariu şi beneficii de 7,78 milioane de euro pentru 2016, sub remuneraţia de 7,31 milioane de euro a fostului CEO Martin Winterkorn din 2015, anul izbucnirii scandalului.
Directorul general al mărcii VW, Herbert Diess, a primit o remuneraţie de 3,93 milioane de euro pentru 2016, faţă de 7,13 milioane de euro în 2015.