Taxa de înmatriculare pentru motoarele mari schimbă propulsoarele a două dintre modelele sport ale grupului Volkswagen: Audi R8 şi Lamborghini Huracan vor deveni astfel mai accesibile clienţilor interesaţi, fără a pierde însă din putere.
Oficialii Grupului Volkswagen, proprietarul mărcilor Audi și Lamborghini, au luat în calcul posibilitatea de a folosi pe modelele R8 și Huracan un propulsor mai mic, dar la fel de puternic. Motivul care stă la baza acestei decizii este legea fiscală din China, în principal, unde taxa de înmatriculare pentru supercaruri cu motoare mari este uriașă. Se urmărește astfel un volum mai mare de vânzări ale celor două modele, care ar deveni considerabil mai accesibile clienților.
În prezent, Audi R8 și Lamborghini Huracan sunt echipate cu un motor V10, aspirat natural, cu o capacitate de 5,2 litri.
Noul propulsor, care ar putea înlocui actuala motorizare, are cinci cilindri în linie și o capacitate de 2,5 litri. Acesta dezvoltă 600 de cai-putere mulțumită unei turbine clasice și a unui compresor electric. Deși a fost prezentat sub formă de concept, acest motor a fost deja montat pe Audi TT Clubsport Turbo.
Singura problemă tehnică identificată de inginerii celor două mărci a fost la nivelul compresorului electric. Acesta are nevoie de un circuit electric separat, de 48 de volți, lucru ce face ca masa totală să crească. Asta înseamnă o greutate suplimentară pentru cele două modele sport și, implicit, performanțe mai reduse.
Dacă noul motor va echipa sau nu supercarurile producătorului auto german vom afla până la finele acestui an.
Pentru a afla mai multe informații din lumea auto, urmăriți în fiecare sâmbătă, de la ora 10:30, emisiunea „La Volan”, prezentată de Ana Cristina Călin.