Dieselgate | VW a semnat acordul de despăgubire din SUA
Data actualizării: Data publicării:
Volkswagen a anunțat vineri că a încheiat un acord pentru plata a 1,208 miliarde de dolari (1,076 miliarde euro) pentru a rezolva reclamațiile concesionarilor din SUA privind scandalul „Dieselgate”, relatează agenția EFE, citată de Agerpres.
Foto: Guliver/GettyImages
Proiectul de acord a fost prezentat de avocatul concesionarilor și trebuie aprobat de judecătorul Charles R. Breyer, care prezidează procedurile federale Litigii Multi District referitoare la sectorul diesel, conform unui comunicat al companiei auto.
Potrivit acordului, Volkswagen va plăti în total o sumă maximă de 1,208 miliarde de dolari, efectiv, concesionarilor, pentru a oferi beneficii adiționale în vederea rezolvării problemelor din trecut, pentru drepturile prezente și viitoare rezultate din deprecierea valorii francizelor.
Părțile au anunțaseră un acord de principiu în 25 august.
Conform celor stabilite, acordul nu este destinat a se aplica sau a afecta Volkswagen în afara SUA, unde elementele juridice și faptice privind autoturismele TDI sunt diferite, menționează comunicatul.
Pe 28 iunie, producătorul auto a acceptat să plătească 14,7 miliarde dolari (13,1 miliarde euro) clienților din Statele Unite pentru a rezolva scandalul motoarelor trucate.
Cu două luni înainte, Volkswagen stabilise cu autoritățile din SUA să despăgubească cu 5.000 de dolari (4.500 euro) fiecare client cu un autovehicul cu motor trucat, din totalul celor 482.000 afectate.
„Dieselgate”, scandalul legat de emisiile motoarelor diesel ale grupului Volkswagen, a împlinit pe 21 septembrie un an, perioadă în care producătorul german a fost trimis în tribunale și s-a concentrat pe „curățarea” imaginii sale atât în fața acționarilor cât și a clienților din SUA și Europa.
Volkswagen a înregistrat în urmă cu un an o scădere de 18,6% la bursă, cea mai mare din ultimii șase ani, după ce a recunoscut că a manipulat datele privind emisiile poluante, fiind acuzat de agenția americană de mediu EPA de falsificarea emisiilor la o serie dintre modelele sale.
Grupul auto a recunoscut că frauda vizează 11 milioane de autovehicule la nivel mondial și a anunțat provizioane pentru costurile derivate din scandal.
Volkswagen s-a angajat să deruleze un „plan de acțiune” în Uniunea Europeană privind repararea autovehiculelor afectate de scandalul emisiilor, până în 2017, a anunțat Comisia Europeană într-un comunicat din 22 de septembrie.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 142 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.