Cea mai mare campanie de rechemări în service din istorie a fost făcută pentru a înlocui airbagurile Takata. 34 de milioane de maşini au fost chemate la reparaţii după ce airbagurile care explodează la impact au ucis cel puţin 11 persoane şi au rănit mai bine de o sută. Acum, aceleaşi airbaguri sunt în continuare montate în uzinele auto, arată una din comisiile senatului american. Iar Toyota, Volkswagen, Fiat Chrystler şi Mitsubishi au confirmat că încă le folosesc pe noile modele.
Raportul arată că probleme ar fi la modele precum Audi R8, Audi TT, Volkswagen CC şi Mitsubishi i-MiEV. Cel puţin un model Fiat Chrysler este şi el echipat cu un airbag lateral periculos, însă numele nu i-a fost dat publicităţii. Raportul îi include şi pe cei de la Honda care iniţial au spus că nu mai puţin de 17 mii de maşini noi au airbaguri cu probleme. Apoi şi-au retractat afirmaţia.
Toyota însă, cel mai mare producător auto din lume, recunoaşte şi spune că se aşteaptă să includă airbagul periculos pe 175 de mii de maşini din primăvara acestui an şi până în vara anului următor.
„Nu e o situaţie în care să poţi opri producţia de la buton. Tehnologia, planificarea, investiţiile, timpul de care e nevoie pentru a construi o maşină depăşesc orice altă etapă de producţie. Aşa că nu e o chestiune în care să scoţi un airbag Takata şi să pui altul în loc”, a declarat Eric Lyman, vicepreşedinte TrueCar.
Integrarea unei noi piese după ce proiectarea s-a facut deja este dificilă, iar autorităţile au arătat multă toleranţă. Montarea airbagurilor periculoase pe maşinile noi este perfect legală, chiar dacă se ştie că pot fi responsabile pentru moartea pasagerilor. Singura cerinţă este ca autoturismele să fie rechemate în service până în 2018.