Demisie importantă la Tesla. Bursa a reacționat imediat
Data publicării:
Foto: Guliver/Getty Images
Directorul financiar al Tesla, Dave Morton, şi-a anunţat demisia după numai o lună în funcţie, anunţul provocând scăderea acţiunilor companiei cu 9%, transmite Reuters.
Elon Musk a pierdut un om important / Guliver / Getty Images
Morton, fost director financiar al producătorului de hard drivere Seagate Technology, s-a alăturat Tesla cu o zi înainte ca directorul general al companiei, Elon Musk, a scris pe Twitter că se gândeşte la retragerea de la bursă a Tesla, la preţul de 420 de dolari pe acţiune.
Musk a renunţat la acest plan 17 zile mai târziu, iar acest proces a determinat Comisia americană pentru bursă şi valori mobiliare să deschidă o investigaţie, în timp ce mai mulţi investitori au intentat procese înpotriva Tesla pentru manipularea pieţei de acţiuni.
„De când m-am angajat la Tesla, pe 6 august, nivelul atenţiei publice asupra companiei, precum şi ritmul de lucru din companie mi-au depăşit aşteptările. Acest fapt m-a determinat să îmi reconsider viitorul. Doresc să afirm în mod clar că cred cu tările în Tesla, în misiunea sa şi în perspectivele sale şi nu am niciun fel de dezacord cu conducerea Tesla sau cu raportările sale financiare”, a afirmat Morton în documentul depus la autoritatea de reglementare.
Acţiunile Tesla au scăzut vineri, iar declinul s-a accentuat după ce Gabrielle Toledano, directorul pentru resurse umane al Tesla, a declarat pentru Bloomberg că nu se va mai întoarce în companie după încheierea concediului său.
Titlurile Tesla au scăzut vineri cu până la 8,5%, la 257 de dolari pe unitate. Obligaţiunile senior, neasigurate, ale Tesla, scadente în 2025, au scăzut, randamentul efectiv ajungând la circa 8,4%.
Tesla are de mult timp probleme din cauza fluctuaţiei mari în rândul directorilor de rang înalt, iar echipa sa financiară a fost afectată în mod special în ultima perioadă.
În primele patru luni ale anului, compania l-a pierdut pe predecesorul lui Morton, Eric Branderiz, şi pe Susan Repo, trezorier şi vicepreşedinte financiar.
Directorul financiar Deepak Ahuja s-a retras în 2015, dar a revenit în 2017 după ce succesorul său, Jason Weeler, a demisionat după doar 15 luni.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.