De ce românii continuă să iubească mașinile diesel

Data publicării:
dieselgate noxe

În timp ce alţi europeni nu mai cumpără maşini noi diesel, în România vânzările sunt consistente. Pe şoferi îi interesează în primul rând consumul mic şi costurile reduse, mai puţin problema poluării. Medicii avertizează însă că particulele emise de maşinile disel sunt foarte periculoase pentru sănătate.

În primele 9 luni ale acestui an, înmatriculările de mașini noi diesel în Europa au scăzut cu aproape 17 %, mai exact au intrat în circulație 4,3 milioane de mașini. Cu toate acestea, România rămâne în continuare țara în care astfel de autoturisme sunt pe val. Înmatriculările de maşini Diesel au continuat să crească în România, cu 12,6%, (de la 40.151 unităţi la 45.212 unităţi).

„Consumul este principalul criteriu după care se aleg mașinile diesel”, explică un șofer.

„Sunt mai ieftine, cred că ăsta e singurul considerent”, spune o șoferiță.

Praful, fumul și noxele eliminate de mașinile diesel sunt periculoase pentru sănătate. Aspectul acesta nu pare însă să îi îngrijoreze pe unii șoferi:

„Eu zic că a mea nu poluează, acuma nu știu...”

„Sincer, nici eu nu mă gândesc la poluare”.

„La adulți exacerbează astmul, produce crize frecvent de emfizem, de bronșită, există și un potențial de a induce cancer. Se spune că între toți poluanții, riscul de a induce un cancer crește cu 70 % la cei care sunt expuși pe termen lung la aceste particule diesel”, spune Florin Mihălțan, medic pneumolog.

În timp ce alte țări, ca Germania de exemplu, renunță încet, încet la mașinile cu motoare pe motorină, la noi, vânzările cresc. În primele 9 luni, au fost înmatriculate 45.000 de mașini diesel.

„Niciodată noi nu am reușit să ne desprindem din coada Europei. Noi mereu va trebui să fim împinși de la spate, amenințați, chemați în judecată pe calitatea aerului”, spune Dan Trifu, vicepreședintele organizației Eco-Civica.

Din cele aproximativ 6 milioane de maşini din România aproape jumătate au motor diesel.

La automobilele alimentate cu benzină, înmatriculările de automobile noi au crescut în România în primele nouă luni cu 58,7%, de la 35.930 unităţi la 57.009 unităţi, aceasta fiind cea mai mare creştere din Uniune. În UE, înmatriculările au crescut cu 16,6%, de la 5,760 milioane unităţi la 6,716 milioane unităţi.

În România, vehiculele noi cu motoare diesel reprezintă 42,4% din total, în timp ce mașinile cu motoare pe benzină înseamnă 53,5% din totalul înmatriculărilor. Autoturismele cu propulsie alternativã (inclusiv cele electrice) generează doar 4,1% din totalul înmatriculărilor de autoturisme noi în România, conform Gândul.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
S-a născut în închisoare, iar acum doctorii i-au mai dat o lună de trăit. Băiatul suferă de...
Digi FM
Mircea Bravo, adevărul despre câți bani câștigă din Youtube și Facebook
Pro FM
Managerul lui John Legend rupe tăcerea. Experiența „terifiantă” pe care a avut-o la una dintre petrecerile...
Film Now
Semnele timpurii de demență date de Bruce Willis nu au fost luate în seamă: "Nici într-un milion de ani nu...
Adevarul
„Tipul acela gay”. Elon Musk, vizat de declarațiile electorale ale lui Tim Walz, partenerul de campanie al...
Newsweek
Cine a luat 60 lei în plus la pensie și în octombrie? De ce alți 2000000 pensionari nu au luat nimic
Digi FM
Reacția cântăreței Irina Rimes după ce mai mulți influenceri au luat bani ca să-l promoveze pe rivalul Maiei...
Digi World
O asistentă a dezvăluit cele mai comune regrete pe care le aveau pacienții aflați pe patul de moarte
Digi Animal World
Imagini virale cu un pelican care încearcă să mănânce un pui de Capibara: „Se uită la el de parcă nu ar fi...
Film Now
“Acum ar fi scandalos”. Ce i-a cerut managerul lui Reese Witherspoon să facă pentru a primi rolul din “Blonda...
UTV
Bradley Cooper si Irina Shayk au sarbatorit Halloweenul alaturi de fiica lor in varsta de 7 ani