Dacia a vândut peste 211.000 de autovehicule în Europa, la finalul primelor nouă luni din acest an, cu 20 de procente mai mult faţă de perioada similară a anului trecut. Este cel mai mare ritm de creştere raportat de un brand auto pe piaţa europeană. E aceeaşi piaţă în care vânzările totale de maşini au scăzut cu 4%. În plus, oficialii Dacia se laudă cu cea mai tânără gamă de modele. Cumulate, aceste lucruri ar trebui să ducă, în acest an, la o producţie record de 340.000 de maşini pentru fabrica din Mioveni. Recordul din 2013 ar putea însemna însă recul în 2014.
„Recordurile sunt făcute pentru a fi depăşite, deci vrem să batem acest record inclusiv anul viitor. Contextul european e dificil, e o piaţă puţin activă, deci e complicat să facem previziuni. Lansăm noul Duster, însă ne bazăm pe prognoze care sunt prudente”, a explicat pentru Digi24 Jerome Olive, director general Dacia.
Din acelaşi motiv, grupul Renault a decis să diversifice riscul în ceea ce priveşte strategia de afaceri şi a adus fabrica din Maroc la nivelul de capacitate al celei din România. „Uzina din Maroc, din Tanger, s-a născut din raţiuni de capacitate de producţie, în primul rând. În al doilea rând, să ştiţi că şi pentru România este o veste bună pentru că vehiculele care sunt fabricate acolo, atât pe prima linie, cât şi pe a doua linie de producţie, au fost concepute, industrializate cu ajutorul inginerilor din România”, a adăugat Jerome Olive.
Miercuri a fost lansat noul Duster în România, la un preţ de 10.900 de euro, cu 350 de euro mai mic decât cel al versiunii anterioare, pe fondul scăderii cererii.
În primele nouă luni ale anului, românii au cumpărat 41.000 de maşini, cu 16% sub nivelul din 2012. Înmatriculările de autovehicule noi au scăzut în ţara noastră pentru al şaselea an consecutiv.