Potrivit cercetătorilor de la Virginia Tech, dintr-o cultură de porumb boabele pot fi transformate în mâncare, în vreme ce cocenii şi alte resturi vegetale pot fi transformate în combustibil verde pentru automobile.
Finanţaţi de gigantul petrolier Shell, cercetătorii au testat mai multe tehnici de extragere a hidrogenului din zahărul prezent în resturile vegetale.
Iniţial puteau converti doar 60% din zaharuri în hidrogen. Restul de 40% era dioxid de carbon, ceea ce făcea ca procedura să fie în continuare neprietenoasă cu mediul. Însă cercetătorii le-au spus jurnaliştilor de la The Independent că o tehnică recentă permite ca zahărul să fie convertit în totalitate în hidrogen, emisiile de dioxid de carbon fiind reduse la zero.
Hidrogenul pur astfel obţinut poate alimenta maşini care folosesc acest gaz pe post de combustibil, precum Toyota Mirai.
„Un moment de cotitură în care oamenii vor îmbrăţişa o nouă maşină prietenoasă cu mediul. Un moment de cotitură în care un sedan cu patru uşi poate călători 300 de mile cu un singur plin de hidrogen”, spune Akio Toyoda, preşedintele Toyota.
Tehnologia este complet verde însă trebuie căutată modalitatea prin care poate fi folosită la scară largă. Conversia zaharurilor în hidrogen poate deveni periculoasă cu mediul dacă plantaţiile de porumb vor fi extinse în locul păşunilor şi pădurilor doar pentru obţinerea de resturi vegetale transformate în combustibil.
În plus, sunt şi obstacole tehnice. Cercetătorii americani spun că în următorii cinci ani încearcă să construiască un bioreactor, care va fi echivalentul rafinăriilor pentru tehnologia cu hidrogen. Într-o primă fază, cercetătorii estimează că bioreactorul va putea produce 200 de kilograme de hidrogen pe zi, o cantitate care ar ajunge pentru 40-50 de automobile.
Nu înseamnă prea mult. Dar dacă reactoarele vor fi multe şi vor fi construite în toată lumea, atunci capacitatea lor de alimentare a maşinilor va fi mare. În plus, un reactor va fi mult mai mic decât o rafinărie. Ceea ce înseamnă că va putea fi folosit direct ca staţie de încărcare în locul benzinăriilor actuale.