General Motors, cel mai mare producător auto al lumii, timp de 77 de ani la rând, își recunoaște eșecul: va retrage Chevrolet din Europa, continent în care a avut în ultimii 14 ani pierderi de 18 miliarde de dolari.
„Business-ul de ansamblu al GM suferă în Europa și între Opel și Chevrolet a fost ales Opel, fiind dat la o parte Chevrolet”, explică analistul Dan Vardie.
Numai în acest an, vânzările brandului american s-au diminuat în Europa cu 17%, la 125.000 de maşini, adică de două ori mai puţin decât cifrele înregistrate de brandul Dacia pe aceleaşi pieţe europene. În România, scăderea Chevrolet a fost şi mai dură: minus 55%, după primele zece luni.
„Cei care sunt astăzi clienți de Chevrolet sigur că da, au tot dreptul să fie debusolați, dar legea îl obligă pe GM sa funcționeze încă zece ani de acum încolo cu reparații și cu piese de schimb”, spune Dan Vardie.
Până la sistarea completă a vânzărilor Chevrolet, la finalul anului 2015, dealerii auto din România vor începe o campanie de reduceri de preţuri, de cel puţin zece procente.
„Săptămâna viitoare vor începe discounturile, n-aș putea să vă spun acum exact, dar surprizele vor fi mari pentru că se dorește o lichidare a stocurilor destul de devreme”, spune Nicolae Sorescu, director general Rădăcini Motors .
Cel mai ieftin Chevrolet este modelul Spark, urmaşul Matizului. Maşina, cu motor de 1 litru şi 68 de cai-putere, are un preţ de listă de 8.500 de euro. Prin comparaţie, cel mai ieftin Logan are un motor de 1,2 litri şi 85 de cai-putere, iar preţul începe de la 6.800 de euro.