Astfel, 77% dintre cei intervievaţi au ales consumul de combustibil, 60% fiabilitatea şi 59% costurile cu întreţinerea.
La distanţă relativ mare se află siguranţa autoturismului/testele NCAP (28%), iar pe locurile următoare în topul criteriilor se află aspectul exterior (18%) şi cel interior (12%).
„Procentajul relativ scăzut al acestor ultime două criterii denotă o alegere mai degrabă raţională a românilor când vine vorba despre alegerea maşinii”, notează studiul realizat de Daedalus Millward Brown, potrivit Mediafax.
Mărimea portbagajului este unul dintre primele trei criterii pentru 11% dintre respondenţi, cu un procent în plus faţă de cei 10% care se uită la păstrarea valorii în timp a autoturismului (deprecierea auto) atunci când cumpăra o maşină.
Nivelul de poluare (8%), deşi are valori relativ modeste în criteriile principale de alegere, este totuşi mai important decât culoarea maşinii (4%), demarajul (3%) şi atributul “maşină mare/impunătoare” (2%).
Prin comparaţie cu femeile, bărbatii aleg într-o mai mare măsura un autoturism după fiabilitate (62% bărbaţii vs. 54% femeile), aspect exterior (19% vs. 13%) şi aspect interior (14% vs. 8%).
La rândul lor, femeile sunt mai interesate decât barbaţii de consumul de combustibil (81% femeile vs. 76% bărbaţii) şi de nivelul de siguranţă al autoturismului (36% vs. 27%).
Veniturile afectează de asemenea importanţa criteriilor în alegerea unui autoturism. Astfel, pe măsură ce veniturile cresc, românii sunt atraşi mai mult de fiabilitate şi siguranţă. În acest sens contrar, persoanele cu venituri mici sunt mai interesate de criterii precum costul combustibilului şi nivelul de poluare.
Prin comparatie cu celelalte categorii de educaţie, românii cu studii superioare aleg într-o mai mare măsură un autoturism după fiabilitate şi nivelul de siguranţă şi se uită mai puţin la consumul de combustibil şi la aspectul exterior al masinii.
Studiul a fost realizat pe un eşantion de 2.686 de proprietari de autoturisme din România.