Eficiența și costurile sunt clar în favoarea mașinilor care folosesc hidrogen.
O analiză comparativă arată că, intre o maşină obişnuită, pe benzină, o Toyota Prius hibridă şi o Honda FCX Clarity, ceape hidrogen este cea mai eficienta. Hidrogenul este la jumătate de preţ faţă de benzina americană, care e ea insine ieftina.
În România, economia ar fi şi mai mare, pentru că benzina este şi mai scumpă, un litru costă aproape dublu.
Nou tehnologie funcţionează pe o combinaţie de hidrogen şi oxigen pentru generarea electricitatii necesare propulsiei. Singura emisie este sub a formă de vapori de apă, care nu poluează, iar autonomia poate fi de cinci ori mai mare decât în cazul maşinilor electrice. În plus, spre deosebire de maşinile electrice, cele pe bază de hidrogen sunt încărcate mult mai rapid, este nevoie de doar cinci minute.
Marea problemă este că atât maşinile electrice, cât şi cele pe hidrogen au, în momentul de faţă, obstacole greu de depăşit. Preţurile prohitive ar fi primele pe listă. O Toyota Prius nouă costă 30 de mii de dolari. Iar cel mai ieftin model Tesla, Model S, are un preţ de 85.000 de dolari.
Constructorul american promite să vină cu o variantă mai iefină în doi-trei ani, care să coste 40.000 de dolari, dar chiar şi aşa preţul este destul de ridicat. Maşina pe hidrogen de la Toyota, modelul FCV-R, va veni la un preţ de 100.000 de dolari anul viitor.
O altă mare problemă este lipsa infrastructurii. Sunt prea puţine staţii de alimentare. Construcţia unei asemenea infrastructuri va fi costisitoare şi va dura mulţi ani. Într-un final, lupta dintre maşinile electrice şi cele pe bază de hidrogen se va reduce la eficienţa carburantului, la banii plătiţi de şofer la staţia de alimentare.