BUSINESS CLUB. Pericolele mașinilor care se conduc singure

Data publicării:
masina google
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

Maşina care se conduce singură devine realitate. În California, maşina Google a parcurs deja peste 800.000 de kilometri fără incidente. Se estimează că în cel mult 10 ani Volvo şi Nissan vor scoate primele maşini de serie care se vor conduce singure.

Până atunci, însă, mai sunt întrebări care încă nu au răspuns. Spre exemplu, cine este vinovat în cazul unui accident, șoferul sau producătorul auto? Şi, în plus, cine poate să garanteze că şoferii automaţi nu se defectează în mers?

Săptămâna trecută Toyota a fost amendată cu 1,2 miliarde de dolari pentru o problemă care ducea la accelerarea bruscă a maşinii. A fost în acelaşi timp o defecţiune mecanică şi una electronică, a calculatorului care gestionează acceleraţia. Aşa că este greu de spus cum se vor comporta cu trecerea timpului maşinile conduse de computere.

Însă producătorii spun că şoferii umani fac chiar mai multe greşeli decât cei automaţi. În plus, maşinile care se conduc singure au un consum mai redus, şi astfel poluează mai puţin. Iar modelele prezentate la cele mai recente târguri auto pot comuica între ele. ceea ce le face să calculeze cu exactitate când să frâneze. Astfel pot ieşi mult mai repede din ambuteiaje.

Această evoluţie tehnologică a maşinilor face ca Silicon Valley să devină încetul cu încetul o nouă capitală a industriei producătoare de maşini. Tot mai mulţi producători îşi deschid acolo puncte de lucru şi centre de cercetare.

În cele din urmă, traficul ar putea să fie controlat şi coordonat de senzori. Senzori pe maşini, senzori pe stâlpii de electricitate de pe marginea drumului, senzori la semafoare. Aceasta, în speranța că viruşii informatici şi hackerii nu vor da peste cap şoferii automaţi ai maşinilor.

Pentru cele mai tari noutăți, teste și reportaje auto, moto și chiar velo, urmăriți în fiecare sâmbătă, de la ora 10:30, emisiunea „La Volan”.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Secretul ciudat al lui Iohannis, dezvăluit de prieteni! Motivul pentru care nu mai iese din casă, ce face...
Digi FM
Cu ce se ocupă Petre Roman după ce a renunțat la cariera politică: „Aceasta e satisfacția mea cea mai mare...
Pro FM
Justin Bieber recunoaște că are „probleme cu furia”. Declarații tulburătoare după ce a fost surprins...
Film Now
Acum un an, Owen Cooper era un băiat normal și juca fotbal în parc, azi e la Hollywood. Ce spun vecinii...
Adevarul
Obiceiurile europene legate de duș care îi șochează pe americani. Unul din ele privește spălatul zilnic
Newsweek
Care pensionari nu iau 400 lei ajutor la pensie în aprilie și nici bani pe cardul de alimente? De ce
Digi FM
Shiloh, fiica actorilor Angelina Jolie și Brad Pitt, imagini virale. Fanii sunt convinși că adolescenta calcă...
Digi World
De cât somn avem cu adevărat nevoie? Cercetătorii dezvăluie ce se întâmplă cu creierul atunci când nu dormim...
Digi Animal World
Această femeie a coborât un munte, cărându-și câinele de 49 de kilograme în spate. Imaginile cu animalul...
Film Now
Lara Flynn Boyle, actrița din „Twin Peaks”, împlineşte 55 de ani. Povestea fostei iubite a lui Jack Nicholson
UTV
Chef Matteo Grandi a slăbit 90 de kilograme în 8 luni. La ce alimente a renunțat din dieta sa