Aşa cum arată piaţa la ora actuală, marii producători europeni sunt cei care şi-au făcut calculele greşit. Aici sunt exceptaţi germanii, care reuşesc să facă profituri bune pentru fiecare maşină produsă.
De cealaltă parte, italienii şi francezii sunt cei al căror viitor auto este pus sub semnul întrebării. Fiat, Peugeot-Citroen şi Renault sunt doar câteva dintre numele simbol ale pieței auto europene care se confruntă cu probleme serioase. Asta se vede imediat și în profitabilitatea pe fiecare maşina produsă.
Practic, cei trei giganți au pierderi de sute de euro pentru fiecare maşină care iese pe poarta fabricii. Motivele acestei situaţii pot fi mai multe: un marketing neadaptat la condiţiile pieţei, mâna de lucru scumpă şi incapacitatea de a deschide noi pieţe de desfacere.
La capitolul pierderi serioase apare şi Ford, însă este vorba despre divizia europeană a grupului american, care are pierderi de peste 800 de euro pentru fiecare maşină produsă.
Şi totuşi, rigurozitatea germană a făcut faţă acestor probleme, însă nu neapărat în Europa, ci mai ales prin deschiderea unor noi pieţe în statele emergente. Porsche, Audi, BMW şi Mercedes ţin capul de afiş al topului în care maşinile reuşesc să aducă profituri serioase producătorilor.
Ferrari este excepţia topului, el este cel care mai reduce din pierderile grupului italian Fiat, însă nu reuşeşte să depăşească eficiența germană, producătorii maşinilor sport Porsche au un profit mai bun ca al italienilor.
Coreeni şi japonezii au demonstrat şi ei că se pricep la maşini care pot aduce profit. Toyota este un exemplu de mobilizare după probleme create de numeroasele rechemări în service, dar şi după dezastrul de la Fukishima, compania niponă a reuşit să ajungă la cel mai mare profit pe maşină între producătorii generalişti.