Ferarri pune în aplicare, de anul trecut, o strategie de promovare cu totul neobişnuită. În 2012, italienii au livrat un număr-record de peste 7.000 de bolizi, dar s-au hotărât apoi să pornească în direcţia opusă.
Anul trecut, au tăiat cu 5% numărul de maşini ieşite din fabrică şi paradoxal, veniturile s-au modificat tot cu 5%. Însă în sus, la 2,3 miliarde de Euro.
În Statele Unite, super-bogaţii aşteaptă mai bine de doi ani pentru un Ferarri şi totuşi în 2013 italienii au livrat peste 2 mii de maşini pe piaţă americană.
„Ei limitează numărul de maşini pe care le produc la 7.000 şi măresc preţul. Aşa au reuşit să mărească cifra de afaceri, să majoreze profiturile şi, probabil, au crescut şi dorinţa clienţilor de a cumpără o maşină exclusivistă”, spune David Haigh, specialist în marketing.
Exclusivitatea mărcii este exact punctul unde Ferrari a încercat să pluseze cu nouă tactică. Mai puţine maşini vândute înseamnă o marca mai din ce în ce mai râvnită.
Este strategia opusă a grupului-mamă, Fiat, faţă de Maserati. La celălalt produs de lux, planul este de a duce volumul de vânzări în sus, peste 10.000 de unităţi.
„În ciuda dimensiunii companiei, am făcut o treaba foarte bună în ultimii ani pentru a îmbunătăţi exclusivitatea, notorietatea mărcii şi capacitatea atât de mare a acesteia”, afirmă Luca di Montezemolo, preşedintele Ferrari.
Ferarri vrea cu orice preţ să-şi păstreze exclusivitatea şi pentru a proteja valoarea bolizilor la mâna a două. După câţiva ani de utilizare, un Ferrari second-hand intră pe piaţă la un preţ la fel de ameţitor.
Totuşi, italienii mizează în continuare pe modelele noi echipate cu cea mai inovatoare tehnologie. Anul trecut, producătorul a prezentat „La Ferrari” şi „458 Speciale”, două modele noi construite în stilul legendar Ferrari.
Ultimul model, „California T”, va putea fi admirat luna viitoare la salonul auto de la Geneva.