Iar germanii de la Mercedes, sprijiniţi puternic de guvernul de la Berlin, nu vor să se conformeze cerinţelor. Aşa că lichidul de răcire are toate şansele să încingă spiritele în Uniunea Europeană.
Germania a fost amenințată de Uniunea Europeană cu declanșarea unei proceduri de infringement, dacă Daimler nu va trece la noul lichid de răcire. Freonul folosit în prezent de germani poluează prea mult, iar alternativa ar fi un lichid produs de americanii de la Honeywell și Dupont.
Germanii susțin însă că testele nu au dovedit că lichidul folosit în prezent este mai periculos decât cel nou și că blocajul impus de francezi le-ar putea reduce vânzările la nivel global cu doi la sută.
Asta înseamnă, pe vânzarile de anul trecut, vânzări de aproape 30.000 de bucăți. În prezent, aproape niciun model Mercedes nu mai este vândut în Franța. Ce face acum Franța este să pună paie pe foc într-un conflict de proporții mai mari.
Cancelarul Angela Merkel s-a opus proiectului european de reducere a emisiilor de dioxid de carbon pentru mașinile noi, pe motiv că producătorii germani ar fi prea loviți de noile reglementari. Așa că Franța a căutat ocazia să-i întoarcă refuzul. Găselnița este acest lichid de răcire. În mod normal, modelele acceptate în Germania erau aprobate automat și în Franța.
Dar lichidul de răcire folosit pe modelele Mercedes nu respectă normele Uniunii Europene. Asta înseamnă că Franța are acum un avantaj care va fi folosit pentru repornirea votului privind proiectul de reducere de emisii de dioxid de carbon. Presiunea asupra Germaniei ar putea crește și mai mult, dacă și alte țări vor bloca importurile de Mercedes-uri care nu respectă normele.