BUSINESS CLUB. Cum sunt umflate facturile la service-uri

Data publicării:
service-1

Pentru început, câteva minute pierdute cu o simplă căutare online pentru un mecanic serios se poate transforma în final în bani câștigați. Reparațiile auto sunt o industrie care crește de la an la an în ciuda faptului că tot mai mulți șoferi sunt nemulțumiți de serviciile de care au parte.

Facturile umflate cu tot felul de operațiuni de mentenanță sunt o sursă bună de profit, motiv pentru care unele service-uri încurajează mecanicii să-i convingă pe șoferi că e absolut esențial să investească serios în întreținere. Și aici apare problema că puțini sunt șoferii care chiar știu ce înseamnă întreținerea unei mașini.

De cele mai multe ori, manualul proprietarului prinde praf printr-un sertar și doar de acolo pot afla exact ce operațiuni de mentenanță trebuie făcute ți la ce număr de kilometri.

Adesea, mecanicii sugerează servicii care lipsesc cu desăvârșire din recomandările producătorului; servicii care pot fi benefice dar sunt departe de a fi necesare și se traduc mereu în facturi piperate. O listă lungă cu reparațiile necesare trebuie să ridice semne de întrebare pentru proprietar.

Solicitarea de a vedea exact care e defecțiunea îi pune la adăpost pe curioși, spre exemplu, de curelele schimbate deși nu sunt uzate. La final, și factura merită o inspecție riguroasă. Serviciile înregistrate de două ori și operațiunile care în realitate nu s-au efectuat se mai adaugă câteodată la prețul final, preț care oricum e mult mai mare decât estimarea inițială a mecanicului.

Și dacă factura pare încă prea mare pentru efortul depus, o plângere către patronul service-ului duce de cele mai multe ori la o reanalizare a prețurilor finale.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri