E un plan în care guvernul încearcă să atragă şi producătorii auto. În momentul de faţă se negociază cu Volkswagen, BMW şi Daimler în ideea ca, din ajutorul de 5.000 de euro, constructorii să vină cu aproape 2.000 pentru fiecare maşină. Astfel, ei scad preţul cu 2.000, iar din bugetul statului se pun alte 3.000 de euro.
Obiectivul ar fi ca, în 2020, Germania să ajungă la un milion de maşini electrice, de 20 de ori mai multe decât sunt acum. Berlinul încearcă de fapt reţeta Norvegiei. Aceasta este ţara cu cele mai multe maşini electrice per capita din lume şi a ajuns aici după ce statul a oferit stimulente generoase la achiziţia maşinilor de acest gen. Şoferii nu mai plătesc TVA şi alte taxe care umflă în mod normal preţul maşinii cu 50%. Nu mai plătesc nici taxe de drum, nici parcarea şi au dreptul să circule pe banda de autobuze. La final, atât de mulţi norvegieni şi-au cumpărat maşini ecologice că traficul pe banda de autobuze a devenit prea aglomerat ca să mai fie privilegiu. Şi nici statul nu mai e la fel de încântat de program şi va tăia stimulentele în următorii ani fiindcă pierde prea mulţi bani.