Producţia carburantului se face cu ajutorul electricităţii. Iar dacă electricitatea provine din surse regenerabile, atunci arderea acestui tip de carburant în motoarele maşinilor nu are niciun impact asupra mediului.
Cei de la Audi și partenerii lor de la Sunfire i-au dat denumirea de Diesel electric noului tip de carburant pe care au reușit să îl inventeze în laboratoarele din Dresda.
Într-o instalație special proiectată pentru acest nou tip de combustibil, cele două companii au combinat elemente aflate în abundență în natură: apă și dioxid de carbon.
„Instalaţia este un convertor de energie. Iei o sursă de energie, energie regenerabilă, cum ar fi eoliană, solară sau hidro, şi substanţele chimice, dioxid de carbon şi apă. Apoi foloseşti energia pe acest amestec”, a spus Christian von Olshausen, director tehnic.
În urma acestui proces ia naștere o hidrocarbură denumită petrol albastru. Iar din rafinarea acestui petrol albastru este obținut așa-numitul Diesel electric. Cei de la Audi spun că amprenta netă de carbon a acestui carburant este zero. Înseamnă că arderea sa emană carbon în atmosferă, ca orice carburant, însă cantitatea emanată este egală cu cea a carbonului captat din atmosferă în timpul procesului de producție.
Ceea ce ar putea face ca acest carburant să fie unul de tranziție, util în perioada de trecere de la mașinile puternic poluante la unele cu emisii zero. Iar cei de la Audi și Sunfire se pregătesc deja să producă în masă și să vândă în benzinării noul carburant.
Acesta ar putea fi amestecat cu sortimentele clasice de benzină și motorină ca o alternativă la biocarburanții care reduc poluarea, dar au impact asupra agriculturii, sau ar putea fi folosit chiar de sine stătător.
Un litru de carburant produs din apă și dioxid de carbon ar urma să aibă un preț asemănător cu cel al carburanților convenționali. Ar urma să coste între un euro și 1,5 euro, în funcție de prețul electricității regenerabile folosite în procesul de producție.
Prin această descoperire Audi îngroașă rândul companiilor auto care caută o alternativă la combustibilii din petrol. Pe lângă încercarea de a dezvolta carburanți nepoluanți pentru actualele tipuri de motoare, toate marile grupuri au investit în producția de mașini electrice.
Unul dintre cele mai ambițioase proiecte este motorul cu hidrogen dezvoltat de Toyota. Primul model dotat cu această tehnologie este Toyota Mirai, o mașină pe a cărei țeavă de eșapament iese doar apă: produs al hidrogenului și oxigenului care reacționează sub capotă pentru obținerea energiei.