Brexit-ul mută cercetarea auto în estul Europei

Data publicării:
fabrica de masini asamblare GettyImages-160023947

Producătorii de maşini îşi mută centrele de cercetare în estul Europei, inclusiv în România, pentru a-şi scădea costurile şi a-şi păstra accesul la pieţele europene, după rezultatul referendumului pentru ieşirea Marii Britanii din UE, relatează The Guardian.

fabrica de masini asamblare GettyImages-160023947
Foto: Guliver/GettyImages

Companiile de recrutare de personal caută în prezent directori şi personal calificat pentru echipe de cercetare şi dezvoltare din România, Ungaria şi Bulgaria.

DHR International, o companie de recrutare cu birouri în 25 de ţări, a explicat că tendinţa apărută în ultimii ani în rândul companiilor auto de mutare a activităţii către Europa de Est s-a accelerat după referendumul pentru Brexit – semn că producătorii de maşini consideră prea mari costurile rămânerii în Marea Britanie, scrie News.ro.

Comentariile DHR International vin după ce Guvernul japonez a avertizat că firmele cu sediul în Marea Britanie vor fi nevoite să îşi transfere o parte sau toate activităţile de producţie pe continent, în cazul în care Londra nu va obţine acces la piaţa unică.

Potrivit companiei, personalul calificat costă cu 40% mai puţin în estul Europei.

O altă variantă pe care o iau în calcul constructorii de automobile este ca directorii britanici să se mute în Europa.

Renault, Daimler, Audi şi Jaguar sunt câteva dintre companiile care au anunţat că au deschis sau urmează să înfiinţeze noi centre de operaţiuni în Europa de Est.

Bulgaria este devansată numai de Germania în ceea ce priveşte proporţia de absolvenţi de inginerie, potrivit UNESCO.

Renault are centre cu tradiţie în România, unde a investit peste 2,3 miliarde de euro şi în care lucrează peste 16.000 de oameni.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri