BMW vrea să fure ce are Mercedes mai scump

Data publicării:
bmw-1

BMW deschide un nou front în războiul cu Mercedes. Constructorul bavarez vrea să aducă pe piaţă o maşină capabilă să se bată cu marele său rival în segmentul de superlux, arată automotive news.

BMW lipseşte cu desăvârşire de acolo - pragul de sus al portofoliului său e la Seria 7. Linia de modele va fi extinsă cu un model care să fie pe picior de egalitate cu Maybach-ul S Classe - o maşină pe care Mercedes o numeşte esenţa luxului. Vine cu sisteme de ionizare a aerului, sunet ca în sala de concert şi amplificare a vocii astfel încât pasagerii să vorbească cu şoferul fără a ţipa.

Cumva, modelul cu care vrea să se bată contravine total filosofiei BMW. Vor să fure clienţii superpremium ai Mercedes, dar s-au ridicat pe conceptul unei maşini de lux sprintene, cu tehnologii ce o fac înainte de toate, plăcută la condus. Pe când un Maybach e condus de şofer şi poate fi comparat cu o sufragerie pe roţi.

În aceste condiţii, BMW vrea să intre în joc, dar cu alte reguli. Directorul de la Dezvoltare spune că va veni cu o maşină de minim 150 de mii de euro, dar că nu are de gând să o lungească prea mult şi nici nu va abuza de elementele cromate. Cum va aduce un model de superlux păstrând chintesenţa mărcii, e greu de intuit.

BMW se mândreşte cu adn-ul de sportivă, ceea ce ajută constructorul să domine rangurile inferioare ale pieţei premium cu seria 3 de pildă. Odată ce ridică ştacheta de preţ, genele BMW-ului pot fi alterate. De pildă, jumătate dintre S-Classe-urile produse se vând în China - acolo ambuteiajele sunt atat de frecvente încât tehnicalităţi precum cât de strâns poate lua maşina curba chiar sunt irelevante. Imaginea şi exclusivismul cântăresc la achiziţie.

E secretul pe care BMW a mai încercat să-l exploateze însă succesul a fost doar parţial. În toamnă, a şlefuit seria 7 astfel încât să domesticească puţin maşina. A fost adusă practic mai aproape de S Class şi a vândut în cele cinci luni nouă mii de unităţi. În aceeaşi perioadă, Mercedes a vândut nouă mii de S Classe-uri pe lună.

E un început, dar BMW vede clar că mai are mult spaţiu de mutat preţurile în sus. În momentul de faţă Seria 7 ajunge la pragul maxim de 126 de mii de euro în Germania, ceea ce lasă un gol uriaş până la Rolls Royce-urile produse de acelaşi grup bavarez. 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
S-a născut în închisoare, iar acum doctorii i-au mai dat o lună de trăit. Băiatul suferă de...
Digi FM
Mircea Bravo, adevărul despre câți bani câștigă din Youtube și Facebook
Pro FM
Managerul lui John Legend rupe tăcerea. Experiența „terifiantă” pe care a avut-o la una dintre petrecerile...
Film Now
Semnele timpurii de demență date de Bruce Willis nu au fost luate în seamă: "Nici într-un milion de ani nu...
Adevarul
Scapă de colesterol cu patru alimente și secretul celor 150 de minute
Newsweek
Cine a luat 60 lei în plus la pensie și în octombrie? De ce alți 2000000 pensionari nu au luat nimic
Digi FM
Reacția cântăreței Irina Rimes după ce mai mulți influenceri au luat bani ca să-l promoveze pe rivalul Maiei...
Digi World
O asistentă a dezvăluit cele mai comune regrete pe care le aveau pacienții aflați pe patul de moarte
Digi Animal World
Imagini virale cu un pelican care încearcă să mănânce un pui de Capibara: „Se uită la el de parcă nu ar fi...
Film Now
“Acum ar fi scandalos”. Ce i-a cerut managerul lui Reese Witherspoon să facă pentru a primi rolul din “Blonda...
UTV
Bradley Cooper si Irina Shayk au sarbatorit Halloweenul alaturi de fiica lor in varsta de 7 ani