BMW deschide un nou front în războiul cu Mercedes. Constructorul bavarez vrea să aducă pe piaţă o maşină capabilă să se bată cu marele său rival în segmentul de superlux, arată automotive news.
BMW lipseşte cu desăvârşire de acolo - pragul de sus al portofoliului său e la Seria 7. Linia de modele va fi extinsă cu un model care să fie pe picior de egalitate cu Maybach-ul S Classe - o maşină pe care Mercedes o numeşte esenţa luxului. Vine cu sisteme de ionizare a aerului, sunet ca în sala de concert şi amplificare a vocii astfel încât pasagerii să vorbească cu şoferul fără a ţipa.
Cumva, modelul cu care vrea să se bată contravine total filosofiei BMW. Vor să fure clienţii superpremium ai Mercedes, dar s-au ridicat pe conceptul unei maşini de lux sprintene, cu tehnologii ce o fac înainte de toate, plăcută la condus. Pe când un Maybach e condus de şofer şi poate fi comparat cu o sufragerie pe roţi.
În aceste condiţii, BMW vrea să intre în joc, dar cu alte reguli. Directorul de la Dezvoltare spune că va veni cu o maşină de minim 150 de mii de euro, dar că nu are de gând să o lungească prea mult şi nici nu va abuza de elementele cromate. Cum va aduce un model de superlux păstrând chintesenţa mărcii, e greu de intuit.
BMW se mândreşte cu adn-ul de sportivă, ceea ce ajută constructorul să domine rangurile inferioare ale pieţei premium cu seria 3 de pildă. Odată ce ridică ştacheta de preţ, genele BMW-ului pot fi alterate. De pildă, jumătate dintre S-Classe-urile produse se vând în China - acolo ambuteiajele sunt atat de frecvente încât tehnicalităţi precum cât de strâns poate lua maşina curba chiar sunt irelevante. Imaginea şi exclusivismul cântăresc la achiziţie.
E secretul pe care BMW a mai încercat să-l exploateze însă succesul a fost doar parţial. În toamnă, a şlefuit seria 7 astfel încât să domesticească puţin maşina. A fost adusă practic mai aproape de S Class şi a vândut în cele cinci luni nouă mii de unităţi. În aceeaşi perioadă, Mercedes a vândut nouă mii de S Classe-uri pe lună.
E un început, dar BMW vede clar că mai are mult spaţiu de mutat preţurile în sus. În momentul de faţă Seria 7 ajunge la pragul maxim de 126 de mii de euro în Germania, ceea ce lasă un gol uriaş până la Rolls Royce-urile produse de acelaşi grup bavarez.