BMW se pregătește pentru următorul secol

Data publicării:
bmw
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

Conceptul BMW Vision Next 100, care marchează centenarul companiei, se doreşte a fi mai mult decât o maşină. Este aproape un organism artificial. Caroseria sa este flexibilă şi se mişcă împreună cu roţile pe care le maschează, iar uşile se deschid ca o pereche de aripi. Maşina are şi o inteligenţă proprie, un şofer computerizat care preia controlul şi ascunde volanul în bord pentru a le oferi pasagerilor mai mult spaţiu.

Presupunem că în viitor omul şi maşina vor coopera şi mai mult, se vor completa reciproc. Şi desigur, construind o maşină mai inteligentă, îi vom oferi şoferului un copilot inteligent. L-am numit companion”, a declarat Adrian van Hooydonk, preşedintele de design BMW.

Cu alte cuvinte, BMW le va lăsa şoferilor satisfacţia de a conduce o maşină. Iar controlul va fi mai sigur cu ajutorul noilor sisteme de avertisment incluse în parbriz. Acestea vor putea putea vedea un obstacol chiar şi atunci când este în spatele unui alt obiect. De exemplu, senzorii vor putea detecta un ciclist în mişcare mascat de o maşină parcată pe trotuar.

Lider al pieţei premium, BMW trebuie să inoveze dacă nu vrea să îşi piardă acest statut. Mai pales că Mercedes vine tare din urmă şi a prezentat încă de anul trecut un concept asemănător, sedanul F 015. Va mai trece o vreme până când cele două companii vor putea să îşi pună în aplicare toate ideile viitorului. Însă lupta cu adevărat aprigă se duce în prezent.

Cei de la BMW se pricep la inginerie, dar au şi o gamă bine ancorată în prezent. S-au descurcat bine cu SUV-urile, cu modelel coupe, cu limuzinele. Au succes la oamenii de afaceri cu venituri mari. Şi, în acelaşi timp s-au dfescurcat să îşi extindă gama şi pe o nişă pentru venituri mai mici”, spune Mike Ingram, strateg BCG Partners.

Acesta a fost avantajul BMW în ultimii ani. Capacitatea de a-şi păstra statutul de marcă premium cu toate că a reuşit să lanseze maşini pentru toate nişele pieţei auto. Compania a fost ajutată şi de marca Mini, care reprezintă o alternativă pentru cei care nu îşi permit un BMW Seria 1. Mini este singura maşină care a rămas în portofoliul BMW după ce a preluat grupul Rover în 1994 şi l-a vândut în 2000. 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Călin Georgescu, transfigurat la Poliție. Reacția fostului candidat în fața camerelor de filmat FOTO
Digi FM
Mitică Dragomir, dezvăluiri despre divorțul lui Dan Șucu: „Nu e normal să îi dai soției tale jumătate din...
Pro FM
Diddy, aflat în închisoare, a vorbit la telefon cu Kanye West: "E tragic. Sunt Puff Daddy în închisoare...
Film Now
Zendaya, acuzată că și-a abandonat sora vitregă: „Am trecut prin cancer și chimioterapie singură, fără niciun...
Adevarul
Tensiunile internaționale cresc după ce China a executat patru cetățeni canadieni
Newsweek
Care pensionari nu iau ajutorul de 400 lei la pensie în aprilie, deși au dreptul legal? Ce pensie au
Digi FM
Cine este John Ion Banu, candidat independent la alegerile prezidențiale. A emigrat în SUA înainte de...
Digi World
A urmat dieta carnivoră și a ajuns de urgență la spital. Cu ce probleme s-a confruntat
Digi Animal World
Autoritățile au crezut că au găsit un vultur rănit, dar când l-au analizat, au izbucnit în râs. Ce avea, de...
Film Now
Cine sunt părinții lui Owen Cooper, băiatul care joacă în Adolescence. Oameni simpli și muncitori care fac...
UTV
Andreea Bănică își îngrijorează fanii: „Am plâns ceva...”. Artista, în lacrimi pe rețelele de socializare