Unele dintre cele mai populare calculatoare de bord sunt sistemele Sync dezvoltate de Ford pentru propriile mașini în colaborare cu Microsoft. Ca mai toate sistemele asemănătoare, Ford Sync îi permite șoferului să își conecteze telefonul mobil la automobil. Poate efectua și primi apeluri fără să ia mâna de pe volan. Sistemul îi poate citi mesajele scriee. Sau poate accesa muzică sau alte fișiere stocate pe telefon. Însă, cu toate că a dat naștere unui calculator de bord avansat, colaborarea dintre Ford și Microsoft se va încheia cel mai probabil anul acesta. Iar în piaţă se vorbește că Ford ar urma să dezvolte viitoarea generaţie a sistemului Sync împreună cu o firma canadiană numită QNX.
În 2010 a fost cumpărată de altă companie canadiană, Blackberry, gigantul decăzut al telefoniei mobile.
Deși nu sunt cunoscuţi publicului larg, cei de la QNX fac de 30 de ani softuri profesionale folosite în fabrici, centrale energetice, trenuri de mare viteză și, de câţiva ani, în mașini. Cei de la QNX au ajuns să controleze 44% din piaţa de 2 miliarde și jumătate de euro a sistemelor de operare pentru calculatoarele de bord.
Microsoft este la mare distanţă, pe locul al doilea, cu o cota de piaţă de 17%. Însă ar putea ajunge în curând la 0%. Reprezentanţii Ford le-au declarat celor de la Automotive News Europe că decizia de a nu mai reînnoi colaborarea pentru sistemul Sync le aparţine celor de la Microsoft, care, din câte se pare, se pregătesc să iasă definitiv de pe această piaţă.
Însă plecarea Microsoft de pe piaţa calculatoarelor de bord s-ar putea să nu reprezinte o victorie pentru QNX și compania sa mamă, Blackberry. Ci, din contra, spaţiul lăsat liber ar putea ascuţi competiţia.
Companiile auto au învăţat în ultimii ani că dezvoltarea unui calculator de bord este scumpă și nu ajută foarte mult vânzarea automobilelor. Iar o parte din costuri este reprezentată chiar de colaborarea cu producătorii de software, precum QNX și Microsoft, cărora companiile auto trebuie să le achite licenţele sistemelor de operare.
Prin urmare, în perioada următoare nu este exclus ca unele companii să se axeze mai mult pe sisteme de operare gratuite, cum ar fi Linux. Sunt mult mai flexibile, atât pentru constructorul auto, cât și pentru șofer, care are acces mai ușor la actualizări de soft și alte modificări. Lupta dintre producătorii de software pentru acapararea calculatoarelor din mașini s-ar putea să fie abia la început.