2015 a fost anul revenirii evidente a pieţei auto. S-au vândut multe maşini noi, ceea ce n-a făcut însă maşinile second hand mai puțin căutate.
Oficial, dealerii de maşini noi au vândut cu aproape 16 % mai multe maşini în 2015 decât în 2014.
Mai exact, peste 81 de mii de maşini noi s-au vândut anul trecut în România. Lider rămâne Dacia, dar informaţia despre anul trecut este, de fapt, că mărcile premium înregistrează vânzări din ce în ce mai mari.
Mercedes, de exemplu, a vândut în România mai bine de 2.700 de maşini noi în creştere cu peste 18 procente. Un procent similar de creștere a vânzărilor a raportat și BMW. În plus, chiar dacă nu caută maşini scumpe, şoferii români sunt mult mai atenți acum la detaliile tehnice.
„A dispărut aşa puţin snobismul.Devin pragmatici. Contează mai mult ca echipamentele respective să îl ajute pe om, să nu fie nişte gadgeturi. Am trecut parcă de perioada în care orice beculeţ de pe maşină ne bucură,” explică Nicolae Sorescu, dealer auto.
Însă chiar şi aşa, la o maşină nouă vândută, alte patru second hand sunt înscrise în circulaţie. Topul rămâne condus de Volkswagen, Opel şi Ford, dar românii au cumpărat anul trecut mai multe maşini second hand din clasa premium.
„De câţiva ani, aceleaşi mărci îşi păstrează ierarhia. Primele trei locuri sunt ocupate de Volswagen, Opel, Ford, cele trei deja au o cotă impresionantă de aproape 40% din totalul maşinilor vândute în România. Dar ce este interesant este că din primele opt mărci, trei sunt premium şi este interesant cum apare BMW, Audi şi Mercedes în acest top,” spune Cristian Cojocaru, autovit.ro.
Potrivit datelor autovit.ro dacă acum doi ani prețul mediu al unei mașini second hand vândute în România a crescut de la 3.500 de euro cât era acum doi ani, la peste 5.000 de euro.
În tot acest timp, România producea aproape patru sute de mii de maşini pe an, dar 90% dintre ele sunt vândute pe pieţele auto din străinătate.