Mai multe asociaţii auto cer introducerea unei legislaţii mai clare în domeniul colectării de date din maşinile care au conexiune la internet.
Sub 5 la sută din maşinile existente azi în lume se pot conecta la internet, dar acest număr va creşte vertiginos, iar asta atrage foarte mult interes atât din partea producătorilor auto, cât şi din partea firmelor de IT.
Însă modul în care sunt procesate datele generate şi colectate de aceste maşini inteligente nu este foarte bine reglementat, fiind adesea lăsat la latitudinea respectivelor companii. În momentul de faţă doar acestea au acces la respectivele date, însă în viitor, aceste informaţii ar putea fi vândute către alte companii.
În mod sigur, faptul că ştiu cum sunt folosite automobilele lor va ajuta producătorii auto să îşi îmbunătăţească maşinile. De exemplu, cei de la Daimler, BMW şi Audi doresc să folosească senzorii de pe maşinile lor pentru a crea şi updata hărţi cât mai precise a reţelelor rutiere.
Dar mai sunt și alte posibile întrebuințări. De exemplu, dealerii de maşini ar putea fi foarte interesaţi să afle informaţii despre felul în care conduceţi, pentru a vă putea recomanda următoarea maşină. Firmele de asigurare ar putea să vă crească sau scadă primele de asigurare dacă ar afla modul în care conduceţi.
Iar acesta este de fapt miezul problemei pentru asociaţiile auto, acestea cerând limitarea folosirii datelor cu caracter personal şi o mai bună informare a şoferilor în legătură cu procedurile folosite.