De-a lungul istoriei sale, BMW Group a fost un pionier care a pus un accent clar pe viitor. Aceeaşi abordare va fi şi în centrul activităţilor sale de sărbătorire a centenarului, care în primul rând dezvăluie ceea ce se află în viitor.
Încercarea de a imagina modul în care vom trăi şi cum ne vom deplasa în viitor este pe cât de provocatoare, pe atât de fascinantă. Cum se vor schimba condiţiile sociale, economice şi de viaţă? Şi care va fi impactul asupra mobilităţii noastre? Ce posibilităţi interesante noi vor aduce noile tehnologii? Şi ce efect vor avea digitalizarea şi conectivitatea asupra cerinţelor noastre auto?
Pentru a marca anul centenar în 2016, BMW Group priveşte mai departe în viitor decât în mod obişnuit printr-o serie de Vision Vehicles concepute să anticipeze şi să răspundă nevoilor viitoare de mobilitate ale oamenilor. De-a lungul anilor următori, mobilitatea va deveni tot mai diversă. Într-un viitor nu foarte îndepărtat, cele mai multe automobile vor fi, probabil, complet autonome - oameni se vor deplasa în roboţi pe roţi.
În dezvoltarea BMW VISION NEXT 100, principalul obiectiv a fost crearea nu doar a unui automobil autonom, ci a unuia care este foarte personalizat şi complet orientat să îndeplinească fiecare nevoie a conducătorului - deoarece conexiunea foarte emoţională dintre un BMW şi conducătorul său este ceva ce compania îşi propune să păstreze ca definitoriu.
Pentru BMW VISION NEXT 100, echipa de design a luat în considerare tendinţele şi dezvoltările tehnologice care vor fi cele mai relevante pentru BMW în deceniile următoare. De asemenea, echipa a luat şi multe dintre indicii din inovaţiile şi proiectele de design din trecut. Cu toate acestea, principalul factor a fost ceva care dintotdeauna a reprezentat o caracteristică a mărcii BMW: dorinţa de a fi fără compromisuri în orientarea sa viitoare pe tehnologii şi valoarea pentru client.
Designul BMW Vision Vehicle este caracterizat de o combinaţie de sportivitate specifică unui coupé şi eleganţa dinamică a unui sedan. Cu o lungime de 4,90 metri şi o înălţime de 1,37 metri, automobilul are dimensiuni exterioare compacte. Cu toate acestea, în interior, are dimensiunile unui sedan BMW de lux.
Roţile mari sunt poziţionate la limita exterioară a caroseriei, oferind automobilului atitudinea dinamică specifică BMW. Când vine vorba de aerodinamică, Alive Geometry exterioară contribuie la un efect remarcabil: când roţile pivotează pentru direcţionarea automobilului, caroseria le menţine acoperite ca şi cum ar fi un înveliş flexibil, acomodându-se diferitelor poziţii ale acestora. Designul inovator al BMW VISION NEXT 100 oferă un coeficient de rezistenţă extrem de redus, 0,18.
Exteriorul automobilului are o culoare ca a cuprului, concepută să sublinieze ideea că automobilele BMW ale viitorului ar trebui să fie percepute tehnic, dar au o căldură a lor - simbolizată prin legăturile strânse dintre automobil şi conducătorul său.
Această relaţie începe imediat ce conducătorul se apropie de automobil: tehnologiile inteligente cu senzori deschid automat uşile-aripă. Pentru a oferi conducătorului mai mult spaţiu de acces, volanul este la acelaşi nivel cu bordul. Odată aşezat, întreaga gamă de sisteme este activată prin apăsarea logo-ului BMW din mijlocul bordului. Uşile se închid, volanul înaintează, iar experienţa condusului începe.
Designerii BMW VISION NEXT 100 au folosit în primul rând ţesături realizate din materiale reciclate sau regenerabile. Componentele de carbon vizibile şi invizibile, precum panourile uşilor, sunt realizate din reziduuri rezultate din producţia normală de fibră de carbon. În viitor, alegerea materialelor va deveni şi mai importantă pe tot parcursul proceselor de design şi producţie.
Cu timpul, alte materiale noi vor fi adăugate în combinaţie, ceea ce va permite apariţia unor forme diferite de automobile.