ART, tramvaiul fără șine sau vatman. Deși autonom, circulă mai repede decât trenurile din România

Data actualizării: Data publicării:
tramvai autonom, strada china, mijloace de transport in comun
Foto: captura Digi24

China se pregătește să lanseze tramvaiul fără șine și fără vatman. Este în teste în această perioadă în Habrin, un oraş din nord-estul Chinei, la temperaturi de -20 de grade.

Un hibrid de tramvai şi de autobuz, ART este un vehciul autonom cu ghidare optică, după cum se poate observa în imaginile transmise de New China Tv. Nu este însă nici tramvai, nici autobuz, deşi este echipat cu roţi de cauciuc şi arată ca atare. Îl putem numi simplu Trambuz, însă hibrid nu îi este doar numele.

Este un vehicul autonom, dar care poate funcţiona şi pe combustibil. Acest lucru face posibilă crearea unui reţele de transport urban la preţuri mult mai accesibile decât alternativele convenţionale.

Inovațiile feroviare dezvoltate de compania mamă, gigantul chinez CRRC, au permis să transforme ceea ce ar fi putut fi un simplu autobuz într-un vehicul nou, care să combine avantajele feroviare ușoare cu vehiculele rutiere autonome. ART poate transporta până la 300 de pasageri, la o viteză medie de 70 de kilometri pe oră. Cam viteza cu care circulă trenurile la noi în ţară.

Tramvaiul autonom se orientează pe baza tehnologiilor GPS, care îi permit să se deplaseze de-a lungul unui marcaj invizibil, în loc de şine. Conceput pentru oraș, ART nu face nici zgomot şi nici nu poluează.

În plus, dincolo de economiile pe care le aduce pentru că nu necesită angajarea unui vatman, ART mai are un avantaj financiar - promite operatorilor de sisteme de transport economii enorme asupra infrastructurii. Tramvaiul fără șine, poate fi instalat într-o rețea rutieră în cel mult un weekend, și integrarea sa în transportul urban va costa oraşul până în 7 milioane de euro pe kilometru. Prin comparație, în Franța, de exemplu, costul mediu pe un kilometru de tramvai convențional este de 24 de milioane de euro.

Un argument puternic pentru a încuraja marile aglomeraţii urbane să înlocuiască șinele convenţionale cu marcaje rutiere pentru un fel de trambuz autonom.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Orașul din România acoperit de zăpadă la mijloc de noiembrie. Ninge fără oprire de....
Digi FM
Motivul pentru care Fuego nu s-a căsătorit până la 48 de ani: “Când ajungem în camera noastră, suntem niște...
Pro FM
Cheryl Cole, solista care l-a făcut tată pe Liam Payne, îndurerată la înmormântarea cântărețului. Mesajul din...
Film Now
Selena Gomez dezvăluie cel mai bun sfat pe care l-a primit de la o femeie: „Chiar funcționează!”
Adevarul
Americanii care vor să fugă de Trump și-au găsit refugiu în Sardinia. Orașul în care o casă costă 1 euro
Newsweek
Pensie mai mare la Mica Recalculare cu o condiție. De unde poate fi luat documentul?
Digi FM
Denis Drăguș, împăcare neașteptată cu familia sa, cu care nu mai vorbise de cinci ani. Tatăl atacantului: „Am...
Benjamin Netanyahu Foto: Profimedia
„O decizie antisemită”, acuză Netanyahu, după ce Curtea Penală Internațională a emis un mandat de arestare pe...
Digi Animal World
Un bărbat s-a deghizat în crocodil și a încercat să-i atragă atenția unui aligator adevărat. Imaginile sunt...
Film Now
Joaquin Phoenix, gesturi atente și priviri pline de iubire pentru soția lui, Rooney Mara. Discreți și...
UTV
Ethan Slater, iubitul Arianei Grande, a picat spectaculos la premiera filmului Wicked. Momentul viral care a...