O să vă întrebaţi unde l-au pus, pentru că, de obicei, motociclistul este aruncat de pe motor în urma impactului. Ei bine, aşa le-a venit şi ideea italienilor de a pune airbagul pe motociclist, nu pe motor. Cu o baterie întreagă de senzori, dispozitivul italienilor poate determina când purtătorul acestuia este în pericol şi intră în acţiune, protejând întregul torace al motociclistului.
În România, anul trecut unul din cinci accidente rutiere au implicat un motociclist.
Firma italiană Dainese a lansat o jachetă cu airbag încorporat pentru motociclişti după ce numărul victimelor a crescut alarmant. Deşi mai există dispozitive similare pe piaţă, acestea folosesc senzori de pe motocicletă pentru a determina momentul acţionării, sau, explicat pe scurt, un simplu fir care porneşte airbag-ul în momentul în care se rupe. Acestea nu sunt tot timpul eficiente, aşa că lasă purtătorul fără protecţie chiar în momentul accidentului.
În schimb, jacheta are şase senzori proprii cu care calculează de 800 de ori pe secundă dacă motociclistul este în pericol şi momentul optim pentru a porni airbag-ul. După umflare, structura specială a perniţelor asigură cel puţin cinci centimetri între zona acoperită şi suprafaţa de contact.
Airbagul protejează spatele, pieptul, clavicula şi gâtul motociclistului, micşorând semnificativ pericolul de lovire şi gravitatea eventualelor răni.
Pentru dezvoltarea acestui dispozitiv, firma a analizat date culese de pe urma a 1.000 de accidente în care au fost implicate alte produse proprii pentru a determina cel mai bun mod de a-şi proteja clienţii.
Jacheta ajunge în magazine în luna noiembrie a acestui an şi va costa 1700 de dolari.
În medie, motocicliştii au o probabilitate de 26 de ori mai mare de a muri şi de cinci ori mai mare de a fi răniţi într-un accident decât pasagerii unei maşini.
Anul trecut, în Statele Unite, au murit 4600 de motociclişti, iar alţi 90 de mii au fost răniţi, dar în State sunt înmatriculate aproape 10 milioane de motociclete.
În România anul trecut au avut loc 960 de accidente în care au fost implicate motociclete, ceea ce reprezintă aproape o cincime din totalul incidentelor rutiere. 65 de conducători moto au decedat, iar alţi 400 au fost grav răniţi.
Parcul moto din România ajunge la 100.000 de vehicule.