Povestea Daciei 1100 a început în 1966. A fost primul model asamblat în fabrica din Argeş, cu toate piesele franţuzeşti. O adevărată atracţie pentru români, care aşteptau şi 3-4 ani să conducă bijuteria vremii. Doar 44 de mii de oameni au avut-o însă, până în 1972.
Următorul model construit la Mioveni a cunoscut şi faima internaţională. Dacia 1300, a cărei producţie a început în 1969, a fost prezentată la saloane auto de la Bucureşti şi Paris. Câţiva ani mai târziu, mii de oameni şi-au depus banii la CEC, în speranţa că vor câştiga unul din autoturismele puse în joc.
Apoi, producătorul auto a început un program propriu de dezvoltare şi a realizat nu mai puţin de opt modele. Ultimul - Dacia Nova - nu mai avea nicio legătură cu modelul iniţial. Lansată în 1995, a fost primul model Dacia proiectat şi fabricat integral în România.
În 1999, Dacia a fost privatizată şi a devenit marcă a Grupului Renault. Primul proiect sub această umbrelă a fost modelul Super Nova, un autoturism echipat cu motor şi cutie de viteze Renault, lansat în anul 2000.
Trei ani mai târziu a ieşit de pe uşa fabricii din Argeş modelul Solenza, care a stat la baza construcţiei deja celebrului Logan. Odată cu lansarea acestui model, Dacia a devenit un actor de notorietate pe piaţa auto europeană. A fost cea mai vândută maşină din Europa Centrală şi de Est, în 2005. Dacia a vândut peste 160 de mii de maşini la nivel mondial, iar producţia a atins un maxim istoric de 172 de mii de unităţi.
Inspiraţi de succesul răsunător al modelului Logan, constructorii au creat şi versiunile MCV - un autoturism cu 7 locuri - şi utilitara Pick-up. Succesul a continuat în 2008 cu modelul Sandero, dar şi în 2010, când au apărut adevăratele schimbări. A fost lansat primul SUV românesc - Dacia Duster - şi monovolumul Lodgy, o maşină de familie apreciată de europeni pentru raportul calitate-preţ.
Cu această gamă tânără, Dacia a continuat să exporte pe bandă rulantă şi a devenit unul din principalele motoare de susţinere a creşterii economice. În prima jumătate a anului, Dacia a vândut peste 140 de mii de maşini pe piaţa europeană, cu 18 la sută în creştere faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Este cea mai mare creştere de pe piaţa auto europeană.