45 de ani de la construirea primului autoturism Dacia

Te-ar putea interesa și:
Povestea Daciei 1100 a început în 1966. A fost primul model asamblat în fabrica din Argeş, cu toate piesele franţuzeşti. O adevărată atracţie pentru români, care aşteptau şi 3-4 ani să conducă bijuteria vremii. Doar 44 de mii de oameni au avut-o însă, până în 1972.
Următorul model construit la Mioveni a cunoscut şi faima internaţională. Dacia 1300, a cărei producţie a început în 1969, a fost prezentată la saloane auto de la Bucureşti şi Paris. Câţiva ani mai târziu, mii de oameni şi-au depus banii la CEC, în speranţa că vor câştiga unul din autoturismele puse în joc.
Apoi, producătorul auto a început un program propriu de dezvoltare şi a realizat nu mai puţin de opt modele. Ultimul - Dacia Nova - nu mai avea nicio legătură cu modelul iniţial. Lansată în 1995, a fost primul model Dacia proiectat şi fabricat integral în România.
În 1999, Dacia a fost privatizată şi a devenit marcă a Grupului Renault. Primul proiect sub această umbrelă a fost modelul Super Nova, un autoturism echipat cu motor şi cutie de viteze Renault, lansat în anul 2000.
Trei ani mai târziu a ieşit de pe uşa fabricii din Argeş modelul Solenza, care a stat la baza construcţiei deja celebrului Logan. Odată cu lansarea acestui model, Dacia a devenit un actor de notorietate pe piaţa auto europeană. A fost cea mai vândută maşină din Europa Centrală şi de Est, în 2005. Dacia a vândut peste 160 de mii de maşini la nivel mondial, iar producţia a atins un maxim istoric de 172 de mii de unităţi.
Inspiraţi de succesul răsunător al modelului Logan, constructorii au creat şi versiunile MCV - un autoturism cu 7 locuri - şi utilitara Pick-up. Succesul a continuat în 2008 cu modelul Sandero, dar şi în 2010, când au apărut adevăratele schimbări. A fost lansat primul SUV românesc - Dacia Duster - şi monovolumul Lodgy, o maşină de familie apreciată de europeni pentru raportul calitate-preţ.
Cu această gamă tânără, Dacia a continuat să exporte pe bandă rulantă şi a devenit unul din principalele motoare de susţinere a creşterii economice. În prima jumătate a anului, Dacia a vândut peste 140 de mii de maşini pe piaţa europeană, cu 18 la sută în creştere faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Este cea mai mare creştere de pe piaţa auto europeană.
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.