Poliția Capitalei și procurorii de la Parchetul de pe lângă Judecătoria Sector 4 din București au început urmărirea penală in rem pentru acuzația de incitare la ură și discriminare față de profesori după ce Alexandru Cumpănașu a postat zeci de clipuri video pe rețeaua socială TikTok.
„Pe rolul Parchetului de pe lângă Judecătoria Sectorului 4 București a fost înregistrat la data de 06.01.2021 un dosar penal, ca urmare a sesizării din oficiu a organelor de poliție, în care se efectuează cercetări sub aspectul săvârșirii infracțiunii de incitarea la ură sau discriminare, faptă prevăzută de art. 369 Cod penal, urmărirea penală fiind începută in rem.
În fapt, s-a reținut că în spațiul public au apărut o serie de postări și materiale video prin care o persoană care domiciliază pe raza Secției 16 Poliție, prin mesajele transmise a incitat publicul la ură față de o anumită categorie de persoane, în speță cadre didactice.
În prezent, cercetările sunt efectuate de lucrătorii Secției 16 Poliție, din cadrul DGPMB, sub supravegherea unui procuror al Parchetului de pe lângă Judecătoria Sectorului 4 București, cauza fiind în faza administrării probatoriului.
Precizăm că activitățile procedurale efectuate în timpul urmăririi penale sunt reglementate de Codul de Procedură Penală și au drept scop administrarea probatoriului cu respectarea drepturilor și garanțiilor procesuale, precum și a prezumției de nevinovăție”, se arată într-un comunicat de presă.
Poliția ar urma să facă verificări și cu privire alte discuții, cu tentă sexuală, care ar putea friza coruperea de minori.
Alexandru Cumpănașu a purtat mai multe discuții cu aluzii sexuale pe platforma TikTok, potrivit Aktual24. Astfel, unei minore i-a spus: „tu ai un păr frumos, ești o fată destul de dezvoltată”, iar în alte discuții a vorbit despre „dotările” sale naturale, iar cu o altă minoră discută despre potență.
Aproape 500.000 de elevi din România urmăresc contul de TikTok „profu online” în care profesorii sunt blamaţi, arătaţi cu degetul şi pozitionaţi ca şi cum ar fi adversari ai elevilor.
Editor : R.K.