Mii de șoferi de tir, trași pe dreapta de criză. Transportul auto de marfă s-a redus, în nici 3 luni, la jumătate

Data publicării:
tir in trafic
Credit foto: Guliver/Getty Images

Transportul auto de marfă s-a redus la jumătate, iar mii de șoferi au intrat în concediu fără plată. De vină este lipsa cererii de transport pentru toate categoriile de mărfuri, spune Alin Crețu, președintele Asociației Transportatorilor de Mărfuri Bucovina, citat de Monitorul de Suceava. În plus, firmele de transport au fost nevoite să-și reducă tarifele/kilometru. Ca urmare a încasărilor mici, mulți dintre transportatori nu reușesc nici măcar să-și acopere costurile și se tem că își vor pierde, curând, și camioanele luate în leasing.

De la mijlocul lunii noiembrie și până în prezent, volumul de marfă transportat a scăzut cu 40-50%, ceea ce a declanșat reacții în lanț. În lipsa comenzilor, mii de șoferi de tir au fost concediați.

"Este vorba de transportul de mărfuri din comunitatea europeană care este puternic afectat. Deocamdată, nu știu să existe falimente, dar sunt mii de șoferi care au fost trimiși în concediu fără plată. Dacă până acum se căutau șoferi pentru angajare, situația din momentul de față este exact opusă: foarte mulți șoferi caută locuri de muncă", spune președintele Asociației Transportatorilor de Mărfuri Bucovina, Alin Crețu.

Numai în județul Suceava sunt circa 10.000 de tiruri, scrie presa locală. Din cauza lipsei cererii de transport pentru toate categoriile de mărfuri, unii transportatori acceptă să plece la drum cu prețuri mult sub cele care să le asigure un minim profit, spune Alin Crețu.

Până la reducerea volumului de marfă transportat la jumătate, prețul perceput era curprins între 1,3-1,5 euro/kilometru. Criza din domeniu a făcut ca tarifele să scadă cu cel puțin 0,30 euro/kilometru.

Jurnaiștii de la Monitorul de Suceava vin și cu un exemplu de calcul: pentru o cursă de aproximativ 2.700 kilometri, pe ruta București - Franța, o firmă a oferit 0,89 euro/km. O astfel de ofertă nu acoperă nici măcar cheltuielile directe, se plâng transportatorii. Numai carburantul costă circa 1.150 de euro, 600 de euro - taxele de drum, iar plata șoferului se ridică la 700 de euro. La total se adaugă apoi și plățile pentru asigurări, mentenanță și leasing.

De altfel, cei mai loviți de criza din domeniu sunt cei care și-au cumpărat camioanele în leasing. Pentru un ansamblu nou, format din cap tractor și remorcă, rata lunară e de 2.500 de euro/lună, iar asigurările RCA și Casco costă, în medie, 300 de euro lunar.

Editor : Izabela Zaharia

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Călin Georgescu spune că nu a dorit să devină preşedinte. Care era planul lui, de fapt: „România, o...
Digi FM
Cu ce probleme s-a confruntat Cristina Bâtlan. Fiul ei a fost operat de zece ori: „E o chestie foarte rară...
Pro FM
Sam Asghari, fostul soț al lui Britney Spears, recunoaște că relația cu vedeta i-a dat un impuls în carieră...
Film Now
Nicole Kidman, schimbare majoră în carieră după ce a fost acuzată că apare în mai toate filmele și serialele
Adevarul
Trump amenință Rusia cu consecințe „devastatoare” dacă nu acceptă acordul de încetare a focului cu Ucraina
Newsweek
Guvernul crește, mâine, pensiile pentru 2.800.000 de pensionari. Cine ia banii și când DOCUMENT
Digi FM
Ianis Hagi, marele absent la decorarea lui Gică Hagi de la Cotroceni. Motivul pentru care nu a participat la...
Digi World
Gustarea care-ți poate proteja ochii, superaliment și pentru inimă și creier. Consumată zilnic în cantități...
Digi Animal World
Momentul când un delfin de peste 400 de kilograme sare în barca unor pescari. Imaginile sunt virale
Film Now
Keanu Reeves, detaliile care îi arată latura „umană”. Ce a făcut timp de zece ani și nu a știut nimeni: „Mi-a...
UTV
Otniela Sandu, prima reacție după ce Sebastian Dobrincu s-a împăcat cu Ioana Ignat. „Faptele arată mai mult...